طرز تهیه اشکنه تهرانی

اشکنه تهرانی یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که در گذشته از غذاهای پر مصرف محسوب می شده است. این غذای سنتی علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد ، مواد زیادی برای طبخ نمی خواهد و به راحتی می توانید آنرا در منزل تهیه کنید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر اشکنه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری اشکنه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : کمتر از 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه اشکنه تهرانی با سیب زمینی و شنبلیله

مرحله اول

برای تهیه اشکنه سنتی ابتدا پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در قابلمه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا داغ شود و بعد پیازها را در قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم و صبر می کنیم تا پیازها نرم و و طلایی شوند. سپس پیازها را یک طرف تابه جمع می کنیم واگر در قابلمه هنوز روغن هست که بهتر اگر نیست کمی روغن در قابلمه می ریزیم و رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا روغن کاملا قرمز شود و رب گوجه فرنگی بوی خامی ندهد و بعد با پیاز ها مخلوط می کنیم و مجددا تفت می دهیم و کمی زردچوبه،فلفل سیاه و نمک روی پیاز و رب گوجه فرنگی می پاشیم و شنبلیله خشک شده را می افزاییم و مواد را مخلوط می کنیم و آن وقت آرد را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله دوم

مرتب تفت می دهیم تا آرد در مواد گلوله نشود. در همین مرحله سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت مربع های کوچک در غذا می ریزیم و زمانیکه مایه اشکنه یکدست شد ۳ لیوان آب به مواد اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب هر چه زودتر به جوش بیاید. سپس تخم مرغ ها را داخل قابلمه می شکنیم و هم می زنیم تا خودش را بگیرد و سفت شود.سپس اشکنه که آماده شد از روی حرارت قابلمه را بر می داریم و اشکنه را در ظرف مود نظر می کشیم و با نان ترید می کنید.نوش جان.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *