طرز تهیه نان سیر و جعفری با پنیر پیتزا

نان سیر و جعفری

نان سیر و جعفری یکی از خوشمزه ترین پیش غذاها است که می توانید به عنوان غذای اصلی نیز سرو کنید. نان سیر که گفته می شود از جنوب اروپا کشف شده و از تکه های سیر و روغن زیتون و جعفری تشکیل می شود. نان سیر برای مهمانی و دورهمی ها نیز بسیار مناسب است. شما برای تهیه این غذا می توانید از نان های تست آماده نیز استفاده کنید و یا خود در خانه ابتدا خمیر را تهیه و سپس با سیر و جعفری آن را مزه دار کنید. نان سیر و جعفری در رستوران ها یک پیش غذای بسیار محبوب است. شما حتی می توانید این نان خوشمزه را در کنار سوپ و عصرانه نیز میل کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : کمتر از 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه نان سیر و جعفری با پنیر پیتزا رستورانی

مرحله اول

ابتدا شیر را گرم کنید. دمای شیر مهم ترین عامل عمل آمدن خمیرمایه می باشد، پس باید در حدی باشد که وقتی انگشت را داخل آن فرو می کنید گرما را احساس کند ولی نسوزد. سپس خمیرمایه و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و درب ظرف را برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا خمیرمایه عمل بیاد.

مرحله دوم

داخل یک کاسه تخم مرغ و نمک و ۳ ق غذا خوری از روغن زیتون را باهم مخلوط و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود. سپس خمیرمایه عمل آمده را اضافه کنید و کم کم شروع به افزودن آرد کنید تا جایی که خمیر وسط کاسه جمع شود.

مرحله سوم

در ادامه باید خمیر را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با دست خوب ورز دهید و چسبندگی خمیر را با ورز دادن بگیرید. شما می توانید برای ورز دادن از استند میکسر استفاده کنید. در ادامه وقتی خمیر نرم و لطیف شد آن را به شکل توپ دربیاورید و داخل کاسه قرار دهید و روی کاسه را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در جای گرم قرار دهید تا خمیر عمل بیاد و پف کند.

مرحله چهارم

در ادامه وقتی خمیر پف کرد حجم آن را با مشت بگیرید و از خمیر ۲ عدد چانه بگیرید. یکی از چانه ها را به شکل گرد یا بیضی روی سطح آردپاشی شده با کمک وردنه باز کنید. روی خمیر را با کمک قلمو روغن زیتون بزنید، سپس پنیر پیتزا را روی خمیر بریزید و بر روی خمیر سیر پوره شده به همراه جعفری ساطوری شده بپاشید.

مرحله پنجم

در ادامه شما می توانید خمیر را رول کنید و برش بزنید و یا می توانید همان طور به صورت گرد و بدون رول کردن داخل سینی فر قرار دهید. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید سپس سینی فر را به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا نان سیر و جعفری پخته شود. نوش جان

 

نکات

  • شما به دلخواه می توانید مقدار سیر را بیشتر کنید.
  • مقدار آرد با توجه به انواع مختلف آن متفاوت است و شاید کمتر یا بیشتر استفاده شود پس حتما آرد را یکباره نریزید.
  • می توانید یک کاسه آب داخل فر قرار دهید تا نان نرم شود.
  • با توجه به دمای مختلف فر آن را چک کنید.
  • برای فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب درصبحانه ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *