طرز تهیه مافین موزی خانگی

مافین، نوعی نان یا کیک نیمه شیرین است که برای افرادی که زیاد طعم شیرین دوست ندارند، بسیار مناسب است. مافین یک گزینه عالی برای عصرانه بوده و حتی در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هم می‌توانید آن را برای مهمانانتان سرو کنید.‌ مافین موزی دارای ۲۶۳ کالری، ۸.۱ گرم چربی کل، ۳۸ میلی گرم کلسترول، ۳۵۲ میلی گرم سدیم، ۴۶ گرم کربوهیدرات و ۳.۲ گرم پروتئین است که این ارزش غذایی، مافین را تبدیل به یک عصرانه کامل و مغذی می‌کند. علاوه بر مغذی بودن، طعم جذاب و متفاوت این مافین هم بسیار دلپذیر بوده و می‌تواند اشتهای شما را وسوسه کند.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 10 نفر

طرز تهیه مافین موزی

مرحله اول

فر را روی ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده و فنجان یا کاغذ مافین مورد نظر را با مقدار کمی روغن چرب کنید.

مرحله دوم

در یک کاسه بزرگ، آرد گندم، جوش شیرین، بکینگ پودر و نمک را الک کرده و مخلوط کنید. ابتدا در یک کاسه کوچک موز‌ها را له کنید. تخم‌ مرغ‌ها را هم در یک کاسه دیگر شکسته و خوب هم بزنید. کره را هم در دمای محیط قرار دهید تا ذوب شود. حالا در یک کاسه بزرگ دیگر، موز له شده، شکر، تخم مرغ زده شده و کره ذوب شده را ریخته و هم بزنید. دو کاسه آرد و مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس خمیر به دست آمده را در فنجان یا کاغذ مافین بریزید.

مرحله سوم

در یک کاسه کوچک، شکر قهوه‌ای، دو قاشق سوپ‌خوری آرد گندم و پودر دارچین را با یک قاشق سوپ‌خوری کره مخلوط کرده و روی مافین بریزید.

مرحله چهارم

فنجان یا کاغذ مافین را به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه در فر بگذارید. برای اینکه متوجه شوید، مافین‌ها پخته شده‌اند، یک خلال دندان در مرکز آن وارد کرده و سپس خارج کنید. اگر خلال دندان تمیز بود، یعنی مافین شما پخته شده است‌.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *