طرز تهیه برگر پنیری با پنیر شایر چدار

برگر پنیری را می‌توانید در مدت کوتاهی در منزل تهیه کنید و در واقع یک غذای سریع بوده و سرشار از پروتئین است. با اضافه کردن مخلفاتی مثل کاهو، تره تازه و گوجه فرنگی به این غذا می‌توانید ارزش غذایی آن را بیشتر هم بکنید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه برگر پنیری خوشمزه با پنیر چدار را به شما آموزش دهیم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 6 نفر

طرز تهیه برگر پنیری چدار

مرحله اول

تره را بشویید و خرد کنید. پنیر چدار را هم خرد و به تکه‌های کوچک ببرید. در یک کاسه بزرگ، گوشت چرخ کرده، پنیر چدار خرد شده، تره، سس فلفل، نمک، فلفل سیاه و خردل را با هم ترکیب کنید. روی ظرف را بپوشانید و برای دو ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله دوم

شعله گریل فر را روشن کنید تا فر گرم شود. مخلوط درست شده از گوشت را به ۱۲ قسمت تقسیم کنید و به شکل دایره فرم دهید تا مانند گوشت برگر شود.

مرحله سوم

سینی فر را چرب کنید. برگرها را روی آن بچینید و در فر بگذارید. فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و بهتر است که از قبل آن را گرم کنید. تا زمانی که دو طرف برگر برشته شود، اجازه دهید تا برگرها در فر بپزد. می‌توانید یک بار آن‌ها را زیر و رو کنید تا هر دو طرف آن به خوبی بپزد و برشته شود.

مرحله چهارم

پس از پخت برگر، آن‌ها از فر خارج کرده و داخل نان همبرگر سرو کنید. می‌توانید داخل نان از گوجه فرنگی و کاهو هم به دلخواه استفاده کنید. برای هر ساندویچ یک تکه کوچک گوجه فرنگی با یک برگ کاهو می‌تواند مناسب باشد. اما اگر طعم این‌ها را دوست دارید، می‌توانید مقدار بیشتری از آن‌ها استفاده کنید.

چند نکته برای تهیه برگر پنیری خوشمزه با پنیر چدار

  • می‌توانید برگرها را در فویل بپیچید تا رطوبت آن‌ها حین پخت در فر از دست نرود. به این ترتیب، برگرها یکنواخت و به خوبی می‌پزند و تمیز کردن سینی فر هم راحت‌تر می‌شود. برای اینکار پس از آنکه برگرها را به ۱۲ قسمت تقسیم کردید،‌ هر قسمت را داخل یک تکه فویل گذاشته و روی آن به شکل دایره و برگر آن را در بیاورید. سپس فویل را به دور آن بپیچید.
  •  برگرها را غیر از داخل فر می‌توانید روی توری مخصوص و روی منقل هم درست کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *