طرز تهیه فرنی اصفهانی با آرد برنج

فرنی اصفهانی

فرنی اصفهانی یکی از غذاهای سبک و بسیار خوشمزه ایرانی است که بیشتر برای کودکان که معده حساسی دارند تهیه می شود. البته فرنی مانند شله زرد یکی از دسرهای مناسبی ماه رمضان هم محسوب می شود که می توانید برای سفره های افطار خود از این غذا استفاده کنید فرنی را با نشاسته و آرد برنج تهیه می کنند شما می توایند فرنی را در رنگ های مختلف تهیه کنید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۲ نفر فرنی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری فرنی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه فرنی اصفهانی با آرد برنج برای ماه رمضان

مرحله اول

برای تهیه فرنی اصفهانی ابتدا در قابلمه ای شیر را می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا کاملا در شیر حل شود و آرد برنج را آرام آرام به شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا در شیر گلوله نشود.

مرحله دوم

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پی در پی هم می زنیم تا شیر جوش بیاید سپس حرارت را کم تر می کنیم و همچنان هم می زنیم مداوم تا ته نگیرد. در پی هم زدن متوجه خواهید شد که شیر در حال قوام گرفتن و غلیظ شدن است.

مرحله سوم

وقتی به این مرحله رسید زمان افزودن گلاب است، گلاب را اضافه کنید و هم بزنید زمانی که کمی سفت شد و به غلظت مورد نظرتان رسید شعله را خاموش می کنیم و خامه را اضافه کنید هم بزنید تا خامه حل شود در ادامه قابلمه را از روی آن بر می داریم و همچنان هم می زنیم چون قابلمه داغ است و اگر به حال خود فرنی را رها کنیم تا سرد شود حتما ته می گیرد. فرنی اصفهانی آماده شده را در ظرف می کشید و نوش جان کنید.

 

نکات:

  • یکی از نکاتی که خیلی از خانم ها با آن مشکل دارند این است که فرنی را پس از اینکه از یخچال خارج می کنند متوجه می شوند فرنی آب انداخته است. برای رفع این مشکل پس از اینکه فرنی آماده شد اجازه دهید با دمای محیط آشپزخانه به آرامی خنک شود سپس آنرا در یخچال قرار دهید.
  • افزودن خامه اختیاری می باشد ولی بافت فرنی را نرم و لطیف می کند.
  • گلاب را در انتها اضافه کنید تا عطرش حفظ شود.
  • به فرنی بعد از خنک شدن می توانید کمی زعفران بزنید تا فرنی دو رنگ تهیه کنید.
  • اگر فرنی بیش از حد غلیظ شود ممکن است رویه آن ترک بر میدارد.
  • وقتی روی حرارت می گذارید مدام هم بزنید زیرا ته نشین می شود و اگر هم نزنید به صورت تکه تکه در فرنی باقی می ماند.
  • بجای شکر از پودر قند یا عسل نیز می توانید استفاده کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب دردسر ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *