طرز تهیه دسر لیگمات ویژه ماه رمضان

لیگمات

لیگمات یا لقیمات شیرینی سنتی و خوشمزه جنوبی است که در ماه مبارک رمضان در سفره‌های افطاری بسیاری از هم‌وطنان ما قرار دارد. امروز قصد داریم طرز تهیه این شیرینی ترد و خوشمزه را به شما آموزش دهیم تا به سادگی آن را در منزل تهیه کنید و در وعده افطار یا حتی سحری میل کرده و لذت ببرید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه لیگمات

مرحله اول

طبق آموزش روی بسته پودر آماده خمیر پیراشکی تردک خمیر را درست کنید و در جای گرم قرار بدید تا پُف کند.

مرحله دوم

بعد از اینکه مدت استراحت خمیر پیراشکی تمام شد، تخم‌مرغ را در ظرفی جداگانه بشکنید و با کمک همزن یا چنگال، خوب هم بزنید. تخم‌مرغ همزده را به همراه نشاسته به خمیر اضافه کنید.

مرحله سوم

مقداری روغن درتابه بریزید و صبر کنید تا گرم شود. خمیر را به صورت گرد درآورید (برای این کار می‌توانید از قیف مخصوص بامیه استفاده کنید) و در روغن سرخ کنید تا طلایی‌رنگ شود.

مرحله چهارم

شکر و آب را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت آنقدر هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. گلاب، هل و زعفران را اشافه کرده و بعد از 10 دقیقه جوشیدن آبلیمو را اضافه کنید و بعد شعله را خاموش کنید. شهدی که آماده کردید را در ظرفی ریخته و لیگمات‌های سرخ‌شده را داخل آ‌ن بیاندازید تا طعم بگیرند.

 

چند نکته

  • لیگمات‌های سرخ شده را روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج شود.
  • می‌توانید به جای شکر از شهد خرما استفاده کنید. در اینصورت شیرینی شما سلامت‌تر هم خواهد بود. برای این کار شیره خرما را کمی روی حرارت گرم کنید و بعد از سرخ کردن لیگمات‌ها، آن‌ها را داخل شیره بیاندازید تا شیرینی آن کاملا جذب شود.
  • می‌توانید با استفاده از کنجد و یا غنچه‌های گل‌سرخ و خلال پسته تزیین کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *