طرز تهیه نان فطایر پنیر لبنانی

فطایر پنیری لبنانیپ

نان فطایر پنیری یک صبحانه عالی و خوشمزه است که دارای بافتی عالی می‌باشد. از این نان می‌توانید به عنوان یک میان وعده کامل نیز استفاده کنید. نان فطیره از نان‌های سنتی و خوشمزه‌ی ایرانی می‌باشد. به طوری کلی انواع نان‌ها در ایران به صورت‌های مختلفی تهیه می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای طعمی متفاوت می‌باشند.

فطایر پنیر لبنانی یکی از غذاهای ادویه دار و معطر عربی، یکی از پرطرفدارترین غذاها در جهان هستند. طعم این غذاها متفاوت بوده و به همین دلیل بسیار به یادماندنی هستند. فطایر پنیر غدایی محبوب بین مردمان خاومیانه است که به عنوان میان‌وعده یا غذای اصلی سرو می‌شود؛ مخصوصا در ماه مبارک رمضان در سفره‌های افطار طرفدار زیادی دارد.

این غذا را می‌توان با سبزیجات، گوشت و انواع مختلف پنیر آماده کرد. مواد اولیه به دلخواه شما بوده و همین موضوع آن را به یکی از آسان‌ترین غذاهای عربی تبدیل کرده است. تهیه خمیر فطایر پنیر لبنانی هم بسیار ساده و در عین حال نرم و لذیذ است. بنابراین اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و البته راحت و بدون دردسر هستید این غذا را حتما امتحان کنید.

این غذا خوشمزه را می‌توانید در مهمانی‌ها یا سفره افطار به عنوان فینگرفود یا اسنک هم سرو کرده و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. چرا که هر ذائقه‌ای عاشق طعم آن خواهد شد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه فطایر پنیر لبنانی در فر

مرحله اول

خمیر پیراشکی را با پودر آماده خمیر پیراشکی تردک آماده کنید و فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید گرم شود.

مرحله دوم

پنیر فتا را به مدت ۱۰ دقیقه در آب سرد خیس کنید و دو بار آب آن را عوض کنید. سپس پنیر را در ظرفی خرد کنید. جعفری را هم به صورت ریز خرد کنید. سپس جعفری خرد شده، نعنا و تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله سوم

روی سطحی که می‌خواهید خمیر را درست کنید آرد بپاشید و خمیر را روی آن گذاشته و کمی ورز دهید. سپس تکه‌ای خمیر بردارید و با وردنه آن را به شکل بیضی در بیاورید. مقداری از مواد را داخل خمیر بریزید و لبه‌های خمیر را تا کنید تا به شکل قایق در بیاید. می‌توانید از خلال دندان برای سفت کردن لبه‌های خمیر استفاده کنید تا مواد از آن بیرون نریزد.

مرحله چهارم

روی فطایر آماده شده کمی روغن زیتون بمالید و آن‌ها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر بگذارید. بعد از بیرون آوردن آن‌ها از فر، نان فطایر پنیر لبنانی شما آماده است می‌توانید آن را گرم سرو کنید و نوش جان کنید.

 

چند نکته

  • این غذا را می توانید در کنار سالاد فتوش نوش جان کنید.
  • اگر جعفری شما یخ زده است از قبل آن ها را بیرون یخچال بگذارید تا یخ وا برود.
  • می‌توانید از «هفت ادویه عربی» به عنوان چاشنی به میزان دلخواه در این غذا استفاده کنید. این ادویه ترکیبی از دارچین، هل، فلفل سیاه و میخک است. مقدار مصرف این چاشنی هم به دائقه شما بستگی دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *