طرز تهیه تارت میوه ای مجلسی

تارت، حالت ترد و بیسکوییتی داشته و برخلاف کیک‌ها پف نمی‌کند. برای درست کردن تارت میوه ‌ای، ابتدا باید خمیر آن را تهیه کنید، سپس با مواد مختلف مانند خامه، انواع میوه‌ها، مربا و … روی آن را تزیین کنید. تارت میوه ای بسیار خوشمزه بوده و طرز تهیه آسانی دارد؛ بنابراین به راحتی می‌توانید خودتان آن را در خانه درست کنید و به عنوان یک عصرانه خوشمزه در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه طرز تهیه تارت میوه‌ای خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 6 نفر

طرز تهیه تارت میوه ای

مرحله اول

فر را روی ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.
کره را در دمای محیط قرار داده تا ذوب شود. برای تهیه خمیر، شکر ، آرد گندم و کره ذوب شده را در یک کاسه ریخته و با همزن برقی خوب هم بزنید. با ادست خمیر به دست آمده را در قالب تارت قرار دهید. قالب را در فر بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزد تا به رنگ قهوه‌ای روشن درآید. سپس آن را از فر خارج کرده و اجازه دهید خنک شود.

مرحله دوم

برای مواد داخل و روی تارت میوه‌ای، پنیر خامه‌ای، شکر و عصاره وانیل را در یک کاسه ریخته و هم بزنید تا نرم شوند. ترکیب به دست آمده را روی خمیر تارت خنک‌ شده بریزید. توت فرنگی‌ها را خلالی برش دهید و یک لایه از خمیر را با آن پر کنید. لایه بعدی را با بلوبری و کیوی پر کنید. تمشک‌ها را هم در مرکز خمیر قرار دهید.

مرحله سوم

تارت را به مدت ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید. شربت آبلیمو را در فریزر بگذارید تا یخ بزند. سپس در یک کاسه، مواد لعاب یعنی شربت آبلیمو یخ زده، آبلیمو تازه، نشاسته ذرت، شکر را اضافه کنید. خامه را با همزن دستی یا چنگال هم زده تا پف کند و نرم و سبک شود. سپس خامه را به مواد اضافه کرده و ترکیب کنید. حالا مواد را روی تارت میوه‌ای بریزید.

نکات:

  • اگر دوست ندارید غذا را در فر بپزید می‌توانید آن را سرخ کنید. برای سرخ کردن کوردن بلو آن را در ماهیتابه‌ای گود پر از روغن داغ قرار دهید. برای سرخ کردن باید کوردن بلویی نازک‌تر تهیه کنید تا کاملا مغزپخت شود. بد نیست که قبل از سرخ کردن، آن را مدت کوتاهی مثلا ده دقیقه در فر با دمای ۱۰۰ درجه قرار دهید تا داغ شود و بعد سرخ کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *