طرز تهیه مرغ کوردن بلو خانگی

 در این طرز تهیه کوردون بلو خانگی، به جای سرخ کردن مرغ آن را در فر می‌پزیم تا غذایی سالم‌تر و رژیمی‌تر داشته باشیم. این غذای لذیذ با سس مخصوص کوردن بلو کامل می‌شود؛ سسی غلیظ و خوش ‌طعم که با پنیر پارمسان و سس خردل طعم‌دار شده است. اگر از علاقه‌مندان به غذاهای سریع تهیه شده با مرغ و انواع پنیر هستید، حتما کوردن بلوی خانگی را امتحان کنید و از چشیدن طعم متفاوت و بی‌نظیر آن لذت ببرید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 6 نفر

طرز تهیه مرغ کوردن بلو

مرحله اول

ابتدا فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید.

مرحله دوم

یک تخته آشپزخانه بردارید و روی آن یک لایه پلاستیک بگذارید. سپس سینه‌های مرغ را بین دو لایه پلاستیک گذاشته و با بیفتک‌کوب روی آن‌ها را بکوبید تا ضخامت آن به حدود نیم سانتی‌متر برسد. با این کار سینه‌های مرغ نازک و پهن می‌شود. بعد از پهن کردن سینه‌های مرغ، روی هر سینه دو ورقه پنیر گودا و دو ورقه ژامبون بگذارید. از بالای سینه مرغ شروع کنید و آن را لوله کنید. برای بسته نگه داشتن سینه مرغ به شکل لوله، از یک خلال دندان استفاده کنید. خلال دندان را در میان سینه مرغ فرو کنید تا شکل آن حفظ شود.

مرحله سوم

آرد سفید را در یک کاسه ریخته و به آن به مقدار دلخواه خود نمک و فلفل برای طعم‌دار کردن غذا اضافه کنید. در یک کاسه دیگر تخم‌ مرغ‌ها را بشکنید و خوب هم بزنید. آرد سوخاری را هم در کاسه دیگری ریخته و به آن پونه کوهی خشک اضافه کنید. کره را در دمای محیط قرار دهید تا آب شود. سپس کره آب شده را کاسه آرد سوخاری و پونه کوهی اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

هر بار یکی از سینه‌های رول شده را بردارید و ابتدا در آرد سفید بغلتانید، سپس در تخم مرغ بزنید و بعد در آرد سوخاری فشار دهید تا روی آن کاملا با این لایه آردی پوشانده شود. مرغ‌ها را روی سینی فر بگذارید. برای مدت ۳۰ دقیقه در فر گذاشته و اجازه دهید تا بپزد. زمانی که روی آن طلایی شود، سینه‌های مرغ آماده هستند.

مرحله پنجم

در زمان پخت کوردون بلو، سس را آماده کنید. در تابه‌ای بزرگ روی حرارت ملایم، کره را آب کنید. آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا طلایی شود. کم کم شیر را اضافه کنید و هم بزنید و سپس سس خردل را اضافه کنید. بعد از اینکه به آهستگی جوشید و غلیظ شد، پنیر پارمزان پودری را اضافه کنید و هم بزنید تا آب شود. سپس سس را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید.

مرحله ششم

بعد از پخته شدن کوردن بلو در فر، آن‌ها را از فر خارج کرده و خلال دندان‌ها را در بیاورید. حالا کوردن بلو خانگی شما آماده است و می‌توانید آن را با سس سرو کنید.

نکات:

  • اگر دوست ندارید غذا را در فر بپزید می‌توانید آن را سرخ کنید. برای سرخ کردن کوردن بلو آن را در ماهیتابه‌ای گود پر از روغن داغ قرار دهید. برای سرخ کردن باید کوردن بلویی نازک‌تر تهیه کنید تا کاملا مغزپخت شود. بد نیست که قبل از سرخ کردن، آن را مدت کوتاهی مثلا ده دقیقه در فر با دمای ۱۰۰ درجه قرار دهید تا داغ شود و بعد سرخ کنید.
  • پودر سوخاری را می‌توانید از پودر مرغ سوخاری اصیل و یا پودر مرغ سوخاری تند تردک استفاده کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *