طرز تهیه بیسکویت خوشمزه با آرد پفکی

برای این بسکویت کافی است آردی که همیشه با آن شیرینی‌پزی می‌کردید را با پودر خمیر مایه ترکیب کنید و بعد از ساختن این آرد پفکی، برای آماده کردن ساده‌ترین بیسکوییت خوشمزه دنیا دست بکار شوید. دستور پخت بیسکویت خوشمزه ما آنقدر ساده است که می‌شود گفت شما تنها با پنج درصد تلاش می‌توانید ۹۵درصد طعم و خوشمزگی را به دست آورید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه بیسکویت خوشمزه با آرد پفکی

مرحله اول

برای تهیه آرد پفکی، هر یک پیمانه آرد شیرینی پزی را با ۱.۵ قاشق چای‌خوری پودر خمیرمایه نانوایی و سه چهارم قاشق نمک مخلوط کنید. دمای اجاق را روی ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید طوری که گرما در وسط متمرکز باشد. آرد پفکی را در یک کاسه بزرگ قرار دهید.

اگر مایل هستید بیسکویت‌ها شیرین بشوند، مقدار لازم شکر بیفزایید. با یک قاشق چوبی آن را هم بزنید و به آرامی خامه را اضافه کنید. تا زمانی که یک خمیر سنگین و سفت شکل بگیرد به هم زدن ادامه دهید. مراقب باشید که بیش از حد آنها را نکوبید.

مرحله دوم

با استفاده از یک قالب ۳۰ گرمی، اسکوپ‌های متعددی از دل خمیر بردارید و روی سینی پخت به خط کنید، فاصله‌شان از هم پنج سانتی‌متر باشد.  با استفاده از قلم‌مو روی آنها را خامه اضافه بمالید و سپس داخل اجاق قرار دهید تا برای ۱۲ دقیقه بپزند.

اگر مایل بودید بیسکویت‌های‌تان شکل منظم‌تری داشته باشند، می‌توانید خمیر را با وردنه به یک مربع ۳۰ در ۳۰ سانتی‌متر تبدیل کنید و سپس نیمی از آن را روی خودش تا کنید تا یک مثلث شود و دوباره آن را هم از وسط تا کنید و یک بار دیگر با وردنه پهنش کنید تا دوباره مربعی ۳۰ در ۳۰ داشته باشید. آنگاه با یک قالب گرد ۷ یا ۱۰ سانتی‌متری آن را برش بزنید و قطعاتش را با فاصله پنج سانتی‌متری از هم روی سینی پخت قرار دهید.

مرحله سوم

۱۲ دقیقه پخت در دمای ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد و بعد بیسکویت‌های خوشمزه شما آماده خواهند بود. پس از پخت، اندکی مهلت دهید تا بیسکویت‌ها خنک شوند و سپس آنها را سرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب دردسر ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *