طرز تهیه کیک پلنگی

کیک پلنگی یکی از انواع کیک های خوشمزه ی ترکیه می باشد که ظاهر بسیار جذاب و شیک دارد و می توانید در مهمانی ها و دورهمی های خود این کیک زیبا و جذاب را که از لحاظ ظاهری متفاوت است و با استفاده از قیف هایی که از خمیر کاکائویی پر شده است طرح دهید و این کیک پلنگی را تهیه کنید. طعم و مزه کیک پلنگی مانند کیک های دیگر عالی و لذیذ می باشد و می توانید آن را خیلی سریع و آسان و با مواد اولیه کم و قابل دسترس تهیه کنید و همراه چای و قهوه داغ نوش جان کنید. در ادامه طرز تهیه کیک پلنگی توسط پودر کیک وانیلی محصول صنایع غذایی تردک را به شما آموزش داده‌ایم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کیک کشمشی

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها و مایعات افزودنی را از یخچال خارج نمایید تا به دمای محیط برسند. فر را جهت گرم شدن به مدت 15 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن نمایید. تخم مرغ ها را در ظرف بزرگی حدود 3 دقیقه با دور تند همزن مخلوط نمایید. آب (یا شیر) و روغن را به تخم مرغ ها اضافه نموده و حدود 1 دقیقه با دور کند همزن مخلوط نمایید. پودر کیک را به مخلوط اضافه کرده و ابتدا 1 دقیقه با دور کند، سپس 3 دقیقه با دور تند به هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود.

مرحله دوم

با استفاده از قاشق مربا خوری، ۳ قاشق از مواد کیک را در ظرف کوچک بریزید و با استفاده از قاشق دیگر ۴ قاشق از مواد را به ظرف دیگر بریزید. پودر کاکائو را به ظرفی که ۴ قاشق مواد کیک ریخته اید اضافه کنید و ۲ قاشق چای خوری آب اضافه کنید و باهمزن دستی هم بزنید تا مواد باهم مخلوط شوند. سپس نصف قاشق چای خوری و پودر کاکائو را به ظرفی که ۳ قاشق از مواد کیک را ریخته اید اضافه کنید و هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. مواد داخل ۲ کاسه را داخل ۲ قیف یکبار مصرف جدا بریزید.

مرحله سوم

قالب کیک را بیاورید و فقط کف قالب را چرب کنید و دقت کنید که دیواره های قالب چرب نشود. قالب را روی حرارت غیر مسقیم قرار دهید. می توانید از شعله پخش کن روی گاز با حرارت کم استفاده کنید و قالب را روی شعله پخش کن بگذارید و سپس با استفاده از قیف های کنار گذاشته طرح پلنگی را به کف قالب و دیواره های قالب شکل دهید. برای این کار اول قیف که کاکائو کمتر ریخته شده و کمرنگ تر است را به صورت دایره و به صورت پراکنده در کف قالب بریزید و با خلال دندان به آن ها فرم دهید و دور آن را به کمک قیفی که کاکائو بیشتر دارد بکشید تا شکل پلنگی آماده شود.

مرحله چهارم

قالب را حدود 35 تا 45 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. در نهایت درب فر را تا 20 دقیقه باز نکنید زیرا از پف کردن کیک جلوگیری می کند. جهت اطمینان از پخت کامل کیک، یک خلال دندان و یا چنگال در کیک فرو ببرید، چنانچه مواد کیک به آن نچسبد کیک آماده است. پس از خارج کردن از کیک 10 دقیقه منتظر بمانید تا قالب به دمای محیط برسد و سپس کیک را از آن خارج نمایید. نوش جان

 

نکات:

  • می توانید داخل فر، یک کاسه آب قرار دهید تا کیک شما نرم تر شود.
  • برای فرهای برقی و توستر دما را 200 درجه کمتر تنظیم کنید.
  • گرم کردن قالب موقع زدن طرح پلنگی باعث می شود تا طرح شما با مواد کیک مخلوط نشود.
  • برای طعم های مختلف دیگر می توانید از پودر آماده کیک تردک استفاده نمایید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *