طرز تهیه نان بازلاما ترکیه‌ای بدون نیاز به فر

نان یکی از عناصر اساسی در فرهنگ غذایی ترکیه است و کمتر غذایی هست که در این کشور بدون نان سرو شود. تنوع نان‌های ترکیه‌ای بسیار زیاد است. این روزها که بیشتر وقتمان را در منزل می‌گذرانیم و برای حفظ سلامت خود و خانواده نکات زیادی را رعایت می‌کنیم، شاید بهتر باشد نان مصرفی‌مان را هم در خانه درست کنیم. پس با ما باشید تا ترفند تهیه نان بازلاما ترکیه‌ای را به شما بگوییم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه نان سیمیت ترکیه ای

مرحله اول

آرد را درون یک کاسه بزرگ بریزید، ماست را به آن اضافه کنید و هم بزنید و سپس روغن زیتون، شکر و نمک  را در کاسه بریزد و هم بزنید.

مرحله دوم

مخمر را با آب ولرم مخلوط کنید، خوب آن را هم بزنید و بعد به مواد اضافه کنید. همه مواد را با یک دست خوب با هم مخلوط کنید. خمیر در این مرحله کمی حالت چسبناک خواهد داشت پس نگران نباشید.

مرحله سوم

روی آن را بپوشانید و حدود دو ساعت در جای گرم قرار دهید. وقتی حجم خمیر دوبرابر شد می‌توانید کار را ادامه دهید.

مرحله چهارم

کمی آرد روی تخته کارتان بپاشید، تکه‌ای از خمیر (کمی بزرگتر از یک پرتقال) جدا کنید و آن را به صورت توپ درآورید.
سپس با استفاده از فشار کف دست آن را پهن کنید، برای اینکه خمیر نرم است احتیاجی به استفاده از وردنه نخواهید داشت پس سعی کنید تا خمیر نرم است با سرعت بالاتری آن‌ها را تخت کنید. این کار را ادامه دهید تا کل خمیر شما به صورت دایره‌های تخت در بیاید.

مرحله پنجم

ماهیتابه نچسب را روی شعله گرم کنید و خمیر را روی آن بگذارید. روی حرارت ملایم، خمیر را پشت و رو کنید تا به خوبی پخته شود.(حدود 7 دقیقه طول خواهد کشید)

نان بازلاما شما آماده است ترکیب این نان خوشمزه سنتی با مربای گیلاس، مربا آلبالو یا مربای انجیر خانگی شما عالی خواهد شد.

 

نکات:

  • اگر آب مورد استفاده برای عمل آوری مخمر داغ باشد آن را از بین می‌برد، بهتر است از آب ولرم با دمای 25-30 درجه سانتیگراد استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *