طرز تهیه پیراشکی کره ای

پیراشکی یکی از غذاهای ملی روسیه است. پیراشکی‌ها را می‌توان از بهترین انتخاب‌‌ها برای یک وعده غذایی لذت‌بخش دانست. یک لقمه پرمایه که برای مدرسه، دانشگاه، محل کار و مسافرت‌ها کاملا مناسب است و انرژی بالایی دارد. ما در این دستور به سراغ یک طعم هندی رفته‌ایم، پیراشکی کره ای که با عطر ادویه گرام ماسالا، زنجبیل و سیر، پر شده، حسابی شما را سرحال می‌کند. اگر برای چشیدن طعم یک مرغ آغشته به سسی ترش و تند آماده‌اید و می‌خواهید پیراشکی را با مزه جدیدی نوش جان کنید

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه پیراشکی کره ای

مرحله اول

برای تهیه این پیراشکی خوشمزه، در اولین قدم برای تهیه سس مرغ پیراشکی کره ای، ماست، آب لیمو، ادویه چاتنی، پاپریکا، کره آب شده، زیره و نمک را ترکیب کنید. سپس تکه‌های مرغ داخل مواد بریزید و مخلوط کنید تا کاملا به یکدیگر آغشته شوند. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و برای یک ساعت یا در بهترین حالت، 24 ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم

کره را داخل تابه بریزید و اجازه دهید گرم شود، زنجبیل، سیر و پیاز را داخل کره بریزید و مرتب هم بزنید تا عطر مواد بلند شود و رفته رفته رنگ‌ آن‌ها تغییر کند. برای این‌کار حدود دو دقیقه زمان کافی‌ست.

مرحله سوم

در این مرحله، مرحله مزه دار شده را به سایر محتویات تابه اضافه کنید و حدود چهار دقیقه تفت دهید تا رنگ مر‌غ روبه‌ سفیدی برود.

سپس نخود، گوجه فرنگی، پودر فلفل، نمک و ادویه ماسالا را اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شوند. حالا شعله گاز را کم کنید تا مواد به آرامی بپزند و کاملا سس و مرغ به خورد هم بروند. برای این کار حدود هشت دقیقه کافی‌ست.

مرحله چهارم

خامه را به سایر مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد سس غلیظ شوند. بعد از دو دقیقه تابه را از روی شعله بردارید. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. دمای فر را روی 190 درجه سانتی گراد قرار دهید.

مرحله پنجم

خمیر پیراشکی خود که با پودر آماده خمیر پیراشکی تردک آماده کردید را روی صفحه قرار دهید و با قالب گردی که دهانه آن 10 سانت است، دایره‌های هم‌اندازه برش بدهید. این کار را تا تمام شدن خمیرها ادامه بدهید، تا لقمه‌های پیراشکی کره ای آماده شوند.

مرحله ششم

زرده تخم مرغ را با آب رقیق کنید. اگر مواد داخل پیراشکی خنک شده، یک قاشق پر از آن را در مرکز هر کدام از دایره‌های پیراشکی بریزید. با کمک فرچه آشپزی، دورتادور خمیر را زرده تخم مرغ بمالید. این کار را تا تمام شدن خمیر ادامه بدهید. خمیر را طوری پر کنید که بتوانید لبه‌های آن‌ها را به یکدیگر برسانید.

مرحله هفتم

لبه‌های خمیر را به یکدیگر بچسبانید تا هر کدام یک نیم‌دایره شوند و با چنگال روی لبه‌ها شیار ایجاد کنید. سپس روی هر کدام را زرده مالی کنید. پیراشکی کره ای را به فر منتقل کنید و 20 دقیقه زمان دهید تا کاملا طلایی و پخته شوند و سطح خمیرها پوسته پوسته شود.

آن‌ها را از فر خارج کنید و پس از 10 که خنک شدند.

 

چند نکته

  • می‌توانید با سس گوجه فرنگی یا هر سس دیگری که دوست داشتید نوش جان کنید.

 

منبع: foodnetwork

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *