طرز تهیه حلیم جو اسکاتلندی

در گذشته راهی برای نگهداری غلاتی مثل جو وجود نداشت، بنابراین با تبدیل آن به خمیرماندگاری‌اش را بالا می‌بردند. اسکاتلندی‌ها این خمیر را در محفظه‌های چوبی و خنک نگهداری می‌کردند. در سرما این خمیر سفت‌تر و غلیظ‌تر می‌شد به طوری که می‌توانستند آن را برش دهند و در طول چند روز به عنوان ناهار یا صبحانه مصرف کنند. حلیم اسکاتلندی در اصل تنها با آب، جو و نمک تهیه می‌شد، به تدریج به شکل غلیظ و خامه‌ای  که ما امروزه می‌شناسیم تبدیل شد که آن را با شیر، خامه، کره، شکر، شربت افرا یا مربا مصرف می‌کنیم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 60 دقیقه
  • مناسب برای 6 نفر

طرز تهیه حلیم جو

مرحله اول

جو پرک را در قابلمه بریزید و شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید، قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به آرامی بجوشد، کمی نمک به حلیم اضافه کنید. هم‌زدن را ادامه دهید تا حلیم غلیظ شود.

مرحله دوم

وقتی حلیم شروع به غلیظ شدن کرد حرارت آن‌ را کم کنید، تقریبا ۷ دقیقه حلیم را روی حرارت ملایم بگذارید. (اگر به غلظت کافی رسید می‌توانید قبل از ۷ دقیقه آن را خاموش کنید.)

حلیم اسکاتلندی شما آماده است. آن را در کاسه بریزید و با شکر، عسل، مربا یا قطعات میوه میل کنید.

 

چند نکته

  • می‌توانید در صورت تمایل به جای شیر از آب استفاده کنید یا به نسبت نصف به نصف آب و شیر را مخلوط کنید. اگر دوست دارید حلیم شما حالت خامه‌ای داشته باشد از شیر استفاده کنید
5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب درصبحانه ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *