طرز تهیه امپانادا، پیراشکی گوشت اسپانیایی

امپانادا پیراشکی اسپانیایی است که مواد داخل خمیر به شکل هلال ماه در می‌آیند و پخته یا سرخ می‌شوند. این غذای لذیذ که کمتر کسی آن را امتحان کرده است، معمولا به عنوان پیش غذا یا ناهار سرو می‌شود. امپانادا یک کلمه اسپانیایی است و به غذاهایی گفته می‌شود که داخل نان یا خمیر سرخ می‌شوند.

امپانادا را می‌توانید با گوشت‌هایی مثل مرغ، گوشت گاو یا ماهی پر کنید و طعم خاصش کافی است تا طرز تهیه پیراشکی اسپانیایی را به شما معرفی کنیم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه پیراشکی امپانادا اسپانیایی

مرحله اول

در قدم اول، برای درست کردن مواد داخل امپانادا در یک تابه کمی روغن سرخ‌کردنی بریزید و کمی که کرم شد گوشت چرخ‌کرده را با همه ادویه‌ها در تابه مخلوط کنید، سس گوجه، فلفل دلمه‌ای، و سیب‌زمینی را اضافه کنید و هم بزنید تا سیب‌زمینی نرم شود.

مرحله دوم

خمیر پیراشکی تردک را روی یک سطح صاف با وردنه پهن کنید تا ضخامت آن به ۴ میلی‌متر برسد. با یک لیوان اشکال دایره از خمیر در بیاورید تا خمیر تمام شود.

مرحله سوم

خمیر پیراشکی را داخل فر بگذارید و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا طلایی شود و کاملا بپزد. بعد از این زمان، پیراشکی خوشمزه شما آماده است تا با سس‌های مورد علاقه‌تان نوش جان کنید.

مرحله چهارم

یک قاشق غذاخوری از مواد بردارید و در خمیر بگذارید. امپانادا را ببندید و لبه‌های آن را با چنگال به هم بچسبانید. در یک تابه گود چهار فنجان روغن سرخ‌کردنی بریزید و وقتی خوب داغ شد امپانادا را در گروه‌های کم‌تعداد در آن سرخ کنید.

مرحله پنجم

پیراشکی امپانادا را داغ با سس تند سرو کنید. نوش جان !

 

چند نکته

  • یکی از سس‌هایی که در کنار این پیراشکی سرو می‌شود، سس زاتزیکی است.
  • سبزیجات پخارپز شده و انواع سالاد و زیتون می‌توانند همراهان خوبی برای این لقمه خوشمزه باشند.

 

منبع: masterclass

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *