طرز تهیه کروکت مرغ و پنیر

کروکت مرغ یکی از جذاب ترین فینگر فودها است. کروکت ها انواع و اقسام مختلفی دارند شما می توانید آن ها را شکم پر درست کنید یا می توانید با سبزیجات دیگر مخلوط کنید. تهیه کروکت بسیار آسان است و گزینه خیلی خوبی برای تولدها و مهمونی می باشد. کروکت ها نیاز به نکته خاصی ندارد و برای اینکه کروکت وا نرود ما به شما یاد خواهیم داد چیکار کنید. حتما سعی کنید برای تهیه کروکت مرغ از قسمت سینه استفاده کنید و برای سوخاری کردن آن می توانید از پودر سوخاری خانگی یا پانکو استفاده کنید برای اینکه کروکت ها شما طلایی و خوش رنگ شوند حتما باید در روغن شناور باشند تا مغز پخت نیز شوند.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کروکت مرغ و پنیر در منزل

مرحله اول

ابتدا استخوان سینه مرغ را جدا کنید و بشورید حالا با کمک چرخ گوشت یا غذاساز باید سینه مرغ را کاملا میکس کنید تا له له شود. سینه مرغ چرخ شده را داخل یک کاسه ریخته و نمک و فلفل سیاه و سیر رنده شده اضافه کنید و هم بزنید باید مواد را خوب ورز بدید تا کاملا منسجم شود.

مرحله دوم

از مواد کروکت برداشته و کف دست پهن کنید و مقداری پنیر پیتزا وسط آن گذاشته و مانند دوک به آن شکل دهید سپس کروکت های آماده شده را برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا منسجم شود و درحین سرخ کردن وا نرود. تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود. در دو کاسه مجزای دیگر آرد سوخاری و آرد سفید را بریزید. کروکت های مرغ را ابتدا در آرد برنید سپس داخل تخم مرغ و در انتها داخل پودر سوخاری بغلطانید به همین ترتیب تمام کروکت ها را درست کنید.

مرحله سوم

داخل یک شیرجوش مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس حرارت را روی متوسط تنظیم کنید و کروکت ها را دانه دانه داخل روغن داغ سرخ کنید خوب زیر و رو کنید تا کاملا مغز پخت شود و زمانی که پخته شد روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود سپس داخل سینی سرو چیده و روی آن پنیر پارمزان و جعفری بریزید و تزئین کنید و به همراه سس کچاب میل کنید. نوش جان

 

چند نکته

  • برای اینکه بتوانید بهتر به کروکت ها فرم دهید دست خود را کمی مرطوب کنید.
  • اگر زمان کافی برای استراحت دادن نداشتید برای ۱۰ قیقه در فریزر قرار دهید.
  • در مرکز کروکت مرغ می توانید از هر نوع سبزیجات یا کوکتل ها استفاده کنید.
  • اگر دیدید مایه کروکت چسبندگی لازم را ندارد و نمی توانید به آن فرم دهید می توانید از یک سیب زمینی آبپز رنده شده استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *