طرز تهیه مرغ سوخاری رژیمی

مرغ سوخاری رژیمی

مرغ سوخاری رژیمی یکی از روش های تهیه سوخاری می باشد که بسیار ساده و کم چرب است و می توانید به راحتی با داشتن رژیم می توانید این مرغ سوخاری را تهیه کنید. شما می توانید از فیله یا ران یا خود سینه مرغ برای تهیه این سوخاری رژیمی استفاده کنید. شما باید برای تهیه این مرغ سوخاری ابتدا مرغ ها را مرینت کنید و در فر و یا داخل تابه با کمترین روغن ممکن سوخاری کنید. سوخاری های یکی از غذهای بسیار محبوب در دنیا می باشند که به دلیل کالری بالا و روغن زیادی که داخل آن سرخ می شوند عده ای خاصی نمی توانند آن را میل کنند به همین دلیل از این رسپی استفاده کنید تا با کالری کمتری این غذا را داشته باشید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه مرغ سوخاری رژیمی اسموکی

مرحله اول

ابتدا باید مرغ را مرینت کنید تا مزه دار شود. برای مزه دار شدن مرغ ها باید بعد از خرد کردن در ابعاد دلخواه آن را بین دو نایلون قرار دهید و با بیفتک بکوبید تا کمی مرغ ها نازک شوند. پیاز را پوست بگیرید و خلالی کنید و به همراه مرغ و ادویه ها و روغن زیتون و سس سویا داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید تا مرغ ها مزه دار شوند. برای ۱ ساعت بگذارید داخل یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد مرغ برود.

پخت در فر

در ادامه تخم مرغ را داخل یک کاسه ریخته و بزنید تا کمی از لختگی خارج شود. پودر سوخاری را نیز داخل یک بشقاب بریزید. حالا مرغ را از پیاز ها جدا کنید و ابتدا داخل تخم مرغ بعد در پودر مرغ سوخاری اسموکی تردک بغلطانید و در سینی فر قرار دهید و بعد ۱ ق غذا خوری روغن روی مرغ ها اسپری کنید و به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا مرغ ها سوخاری و ترد شود.

پخت در توستر

در ادامه برای پخت مرغ سوخاری در توستر باید توستر را پیش گرمایش کنید و بعد مرغ ها را روی سینی مخصوص توستر قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا مرغ ها سوخاری و ترد شود.

پخت در تابه

برای پخت مرغ سوخای در تابه باید همانند مراحل قبل مرغ ها را سوخاری کنید و داخل تابه کمی روغن بریزید و با حرارت کم اجازه دهید تا مرغ ها سوخاری و طلایی شوند. نوش جان

 

چند نکته

  • شما می توانید از پودر مرغ سوخاری اسموکی تردک استفاده کنید.
  • می توانید برای سرعت بیشتر در تهیه توپک سوسیس آن را به مدت ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید و بعد سرخ کنید.
  • به دلخواه می توانید از پنیر چدار رنده شده استفاده کنید.
  • توپک سوسیس را با دیپ پنیری یا انواع سس ها می توانید سرو کنید.
  • روغن باید کاملا داغ باشد تا سوخاری شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *