طرز تهیه سوپ جو پرک و مرغ

سوپ جو پرک و مرغ یک رسپی ساده برای سوپ هست که می تونید هر وقت دلتون یک سوپ مقوی و خوشمزه خواست درستش کنید از اونجایی که جو پرک بسیار مقوی و دارای فیبر فراوان هست بهتره این طرز تهیه رو امتحان کنید و در هر ایامی درستش کنید.

در طرز تهیه سوپ جو پرک و مرغ از سیب زمینی و هویج استفاده میشه که بعد از پخت کمی پیاز و سیر را هم تفت میدهیم و به سوپ اضافه میکنیم و در آخر جو پرک را اضافه میکنیم خیلی مهمه که جوی پرک را در آخرین مرحله پخت اضافه کنیم چون جوی پرک زود میپزد و اگه در مراحل اولیه پخت اضافه کنیم جو در سوپ له میشه و سوپ حالت خمیری میگیره.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه سوپ جو پرک و مرغ

مرحله اول

300 گرم سینه مرغ رو بشویید و چربی و پوست اون رو جدا کنید. یک قابلمه بردارید و 2 لیتر آب در آن بریزید و مرغ رو به قابلمه اضافه کنید. قابلمه رو بر روی حرارت بذارید و درب اون رو بذارید تا آب بجوش بیاید. کف های روی سطح آب رو با یک قاشق دور بریزید. حدودا 30 دقیقه طول می کشد تا سینه مرغ بپزد. بعد از پخت سینه مرغ رو از قابلمه خارج کنید.

مرحله دوم

5 عدد سیب زمینی رو بشویید، پوست بگیرید و خرد کنید. سپس به قابلمه حاوی آب مرغ اضافه کنید.
1 عدد پیاز رو خرد کنید. یک تابه بردارید و مقداری روغن درون آن بریزید و بر روی حرارت بذارید تا داغ شود. پیاز ها رو به تابه اضافه کنید تا کمی تفت بخورد و رنگش قهوه ای روشن شود.
1 عدد هویج رو پوست بگیرید و رنده کنید. بعد از اینکه پیاز ها به رنگ قهوه ای روشن در اومدند هویج رو به تابه اضافه کنید.
وقتی سیب زمینی ها نیم پز شدند سبزیجات درون تابه رو به قابلمه اضافه کنید.

مرحله سوم

بذارید سوپ روی حرارت کم به مدت 5 تا 7 دقیقه بجوشد فقط چند دقیقه قبل از اینکه زمان تمام شود 1/2 فلفل دلمه ای قرمز خرد شده، مقداری نمک، شوید و جعفری تازه که از قبل خرد کردید رو به همراه ۱/۲ قاشق مرباخوری پاپریکا، فلفل سیاه ، 2 عدد برگ بو و ۱/۲ قاشق مرباخوری ادویه بریزید و هم بزنید.
در انتها 100 گرم جو دو سر پرک رو اضافه کنید.
بعد از پخت و غلیظ شدن سوپ سریع برگ بو را از آن خارج کنید و سوپ رو درون ظرف هایی که میخواهید غذا رو در آن سرو کنید بریزید. سینه مرغ رو برش بزنید و یا ریش ریش کنید و به آن اضافه کنید. همچنین میتونید نان های تست سوخاری هم کنار ظرف تون بذارید و نوش جان بفرمایید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *