طرز تهیه سالاد اندونزی

این روز‌ها سالاد‌ها به قولی آنقدر مجهز و پیچیده شدند که از واژه سالاد قدری فاصله گرفتند و به جای غذای اصلی حتی سرو می‌شوند. یکی از سالاد‌هایی که بار‌ها اسم آن را شنیدید، سالاد اندونزی است که پایه آن با سبزیجاتی مثل کلم و هویج تهیه می‌شود.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه سالاد اندونزی

مرحله اول

برای تهیه سس سالاد اندونزی، ابتدا کشمش را به مدت ۱ تا ۲ ساعت داخل یک ظرف با مقداری آب خیس کنید. سپس کشمش‌ها را داخل آبکش ریخته و صبر کنید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله دوم

کشمش‌ها را داخل یک کاسه ریخته و ۲ قاشق سوپ‌خوری سرکه به آن اضافه کنید. سپس کمی سویا سس و روغن زیتون با نمک و فلفل به کشمش‌ها اضافه کنید. سس مایونز هم اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. سس آماده شده را داخل یخچال قرار دهید تا کمی استراحت کند.

مرحله سوم

کلم‌ها را از قبل بشویید و آبکش کنید سپس به وسیله چاقو به صورت رشته‌های بسیار نازک برش دهید. سپس هویج‌ها را به کمک دنده درشت، رنده کنید تا همگی یکنواخت و به یک اندازه شوند.

مرحله چهارم

ژامبون‌ها را هم روی تخته کار قرار دهید و به وسیله چاقو به صورت نواری برش دهید.

مرحله پنجم

کلم‌های آماده شده را همراه هویج و ژامبون داخل یک کاسه بزرگ ریخته و سس آماده شده را به آن اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا مزه مواد به خوردهم برود.

مرحله ششم

وقتی سالاد به خوبی مخلوط شد، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سالاد خنک شود.

چند نکته

  • این سالاد کنار مرغ سوخاری خیلی طرفدار دارد و در رستوران‌ها هم سرو می‌شود، می‌توانید آن را درست کنید و کنار مرغ سوخاری سرو کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب درسالاد ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *