طرز تهیه کوکو ذرت و اسفناج

کوکو از غذاهایی است، که اکثر سنین دوست دارند. یه غذای نونی خوشمزه برای دانشجویان، مجردها و خانواده‌های کم جمعیت برای ناهار. این کوکو  در کنار فیبر بالای آن، چربی بسیار کمی دارد و به راحتی می‌تواند در جدول غذاهای سالم برای کودکان قرار بگیرد. ذرت علاوه بر این‌که یکی از بهترین منابع فیبر است، دنیایی از مواد مغذی برای بدن است. شما با مصرف ذرت به منبعی از ویتامین‌هایE,C,B5,B1  و منیزیم و فسفر دسترسی پیدا می‌کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کوکو ذرت و اسفناج

مرحله اول

کوکو یکی از محبوب‌ترین غذاها برای بچه‌هاست. می‌توانند بدون متوقف کردن بازی‌شان آن را گاز بزنند و از تردی و طعم خوشایندش لذت ببرند. شاید کوکو سیب‌زمینی یکی از محبوب‌ترین‌ها باشد.

برای شروع تمام مواد تشکیل دهنده (به جز روغن) را در مخلوط‌ کن بریزید و اجازه دهید تا کاملا ترکیب شوند، اما مراقب باشید که خیلی هم صاف و یکدست نباشد.

مرحله دوم

روغن را کف تابه بریزید و اجازه دهید تا کمی گرم شود، سپس با قاشق یاقالب مورد نظرتان، مقداری از مایه کوکو ذرت را توی تابه بریزید. زمانی‌که هر دو طرف کوکو طلایی شد، می‌توانید آن‌را از روغن خارج کنید. سرخ کردن هر کدام، کمتر از یک دقیقه زمان می‌برد.

کوکو شما آماده است. می‌توانید با سس‌های مورد علاقه‌تان سرو کنید.

 

چند نکته

  • پس از ریختن مایه، با کفگیر مورد استفاده یا قاشق‌تان، کمی آن را فشار دهید تا کاملا به کف تابه بچسبد و باز نشود و همچنین اطمینان حاصل کنید که هر دو طرف مغزپخت می‌شوند.
  • اگر مواد کوکو بیشتر از نیاز شما بود، می‌توانید آن را در کیسه فریز یا ظرفی کاملا دربسته بریزید و آن‌ها را در فریزر نگه‌داری کنید. برای پخت آن‌ها کافی‌ست اجازه دهید در دمای محیط یا مایکروویو، یخ‌زدایی شوند.
  • شما می‌توانید در صورت تمایل، از آرد نخودچی تردک نیز استفاده کنید.
  • اگر فرزندان شما در سنینی هستند که مصرف ادویه برای آن‌ها منعی ندارد؛ می‌توانید از زیره و فلفل سیاه استفاده کنید.
  • شما برای سرعت بخشیدن آشپزی خود می توانید در کنار ذرت پخته از پودر آماده کتلت تردک استفاده نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *