طرز تهیه کاری ماهی هندی

کاری ماهی هندی

کاری ماهی هندی یکی از غذاهای دریایی می باشد که بسیار پر طرفدار است و بیشتر در هند تهیه می شود اگر از بوی زهم ماهی بدتان می آید و راه هایی مختلفی را برای گرفتن بوی زهم ماهی انجام دادید کاری ماهی را به شما پیشنهاد می کنیم طعم و مزه آن جدید و خوشمزه است. بهتر است در برنامه هفتگی خود ماهی بگنجانید تا از خواص خوب ماهی بهرمند شوید. شما برای تهیه این غذا از هر نوع ماهی مورد علاقه خود می توانید استفاده کنید ولی ماهی شیر گزینه بسیار خوبی برای کاری ماهی می باشد. اما ادویه کاری که از شرق دنیا از هندوستان و پاکستان آمده مخلوطی از زردچوبه، دارچین، سیر، هل، زیره، گشنیز می باشد و عنصر مشترک همه ادویه های کاری در دنیا زردچوبه و فلفل است. در این روش آموزش مزه دار کردن ماهی شیر ما فقط از پودر ماهی سوخاری تردک و ترکیب چند ادویه خشک استفاده کردیم که با ترکیب اونها یک طعم فوق العاده درست میشه که باهاش میشه هر نوع فیله ماهی را مزه دار کرد. می تونید این ادویه را درست کنید و آماده داشته باشید تا هر وقت نیاز بود سریع ازش استفاده کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه کاری ماهی هندی خوشمزه با ماهی شیر

مرحله اول

ابتدا تکه های ماهی را بعد از خرد کردن خوب بشورید سپس داخل یک کاسه قرار دهید و به آن پودر ماهی سوخاری تردک ۱/۴ ق چای خوری زردچوبه و کمی فلفل سیاه و نمک بزنید و ماهی را با مواد خوب ماساژ دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم

بعد از گذشت ۱۵ دقیقه داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود سپس تکه های ماهی را به مدت چند دقیقه هر دو طرف را سرخ کنید و کنار بگذارید سپس داخل همان تابه دانه های خردل و تخم شنبلیله و رازیانه و زیره را ریخته و تفت دهید.

مرحله سوم

پیاز را از قبل پوست بگیرید و رنده ریز بزنید سپس به ادویه های در حال تفت خوردن مرحله قبل اضافه کنید و هم بزنید کمی که سرخ و سبک شد سیر رنده شده و زنجبیل تازه را بریزید وقتی همه مواد خوب تفت خوردن گوجه فرنگی ها را که از قبل رنده زدید به همراه زردچوبه و فلفل و تخم گشنیز و کمی نمک اضافه کنید و تفت داده تا آب گوجه کشیده شود.

مرحله چهارم

تمرهندی را از قبل با کمی آب ولرم بگذارید تا باز شود سپس از صافی رد کنید و آب رقیق شده تمر هندی را با ۱ پیمانه آب را داخل مواد فوق ریخته و صبر کنید به جوش بیاد سپس ماهی سرخ شده را اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پخته و در انتها نمک غذا را اندازه کنید. کاری ماهی ما حاضر است آن را نوش جان کنید.

 

نکات:

  • زمان پخت کاری ماهی به تکه ماهی بستگی دارد.
  • می توانید کمی گشنیز تازه روی کاری ماهی بریزید.
  • در انتها می توانید ۱/۲ ق غذا خوری شکر اضافه کنید.
  • می‌توانید به جای پودر ماهی سوخاری از گرانول سوخاری پولکی طلایی تردک استفاده کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *