طرز تهیه پیتزا سوسیس با پیاز کاراملی و قارچ

پیتزا سوسیس با پیاز کاراملی یک پیتزای متفاوت و حاضری است که آماده شدن آن کمتر از نیم ساعت وقت‌تان را می‌گیرد. تنها کافی است قارچ، پیاز و سوسیس انجوی گوشت قرمز یا سوسیس مرغ دلخواهتان را به صورت جداگانه تفت دهید و روی نان پیتزای آماده بریزید و داخل فر قرار دهید.

همچنین به جای نان پیتزای آماده می‌توانید از پودر خمیر پیتزا تردک استفاده کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه پیتزا سوسیس با پیاز کاراملی و قارچ خانگی

مرحله اول

پودر آماده خمیر پیتزا تردک رو با آب و روغن مخلوط کرده و ورز میدهیم به صورتی که خمیر اصلا به دست نچسبد (اگر چسبناک شد کمی آرد سفید اضافه کرده و ورز میدهیم) میگذاریم ۱ ساعت در جای گرم استراحت کند.

مرحله دوم

یک عدد پیاز متوسط را به صورت خلالی خرد کنید. یک قابلمه بزرگ بردارید و کره را داخل قابلمه روی حرارت متوسط ذوب کنید. پیاز را داخل قابلمه ریخته و با حرارت ملایم تفت دهید تا نرم شده و کمی کاراملی و قهوه‌ای شوند. حدود 15 تا 20 دقیقه زمان برای تفت دادن پیاز کافیست. در این مدت هر از چندگاهی آن‌ها را هم بزنید تا یکدست کاراملی شوند. پیازهای کاراملی شده را داخل یک کاسه ریخته و کنار قرار دهید.

مرحله سوم

فر راروی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. سوسیس گوشت یا هر سوسیسی که دوست دارید را به صورت حلقه‌ای برش دهید و داخل همان تابه‌ای که پیاز را کاراملی کردید، با حرارت متوسط تفت دهید تا سوسیس پخته و سرخ شود. حدود پنج تا هشت دقیقه زمان کافی است.

مرحله چهارم

قارچ‌ها را شسته و به صورت حلقه‌ای برش دهید. سپس آن‌ها را روی حرارت قرار دهید تا پخته شده و آب قارچ تبخیر شود. برای پختن قارچ می‌توانید از مقدار کمی زردچوبه و آبلیمو هم برای مزه‌دار شدنش استفاده کنید.

مرحله پنجم

قالب پیتزا را کمی با روغن یا کره پاستوریزه چرب کنید. خمیر پیتزا را داخل قالب قرار دهید. روی خمیر پیتزا چند قاشق سس مارینارا بریزید و پخش کنید. سوسیس‌های سرخ شده و پیاز کاراملی را روی نان پیتزا قرار دهید و روی آن‌ها را با پنیر موزارلا خرد شده و پنیر پیتزا بپوشانید.

مرحله ششم

قالب را به مدت10 تا 15 دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیر روی آن حباب دار شده و لبه‌های نان قهوه‌ای طلایی‌رنگ شوند. سپس پیتزا را از فر خارج کرده و برش بزنید. صبر کنید تا پیتزا سوسیس شما کمی خنک شود سپس با سس تند یا سس سیر نوش جان کنید.

 

نکات:

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *