طرز تهیه پیتزا رست بیف ریش ریش

پیتزا رست بیف ریش ریش

پیتزا رست بیف یکی از انواع پیتزا های خوشمزه و لذیذ می باشد. رست بیف از گوشت گاو می باشد که به صورت برشته آماده می شود. رست بیف نوعی از گوشت گاو می باشد که به عنوان غذای اصلی و برای نهار و شام تهیه می شود. رست بیف یکی ار غذاهای ملی و مشخص شده انگلستان می باشد که قدمت آن به سال ۱۷۳۱ بر می گردد. استفاده کردن از رست بیف داخل پیتزا بسیار مزه و طعم آن را متفاوت می کند و بیشتر افراد طعم و مزه آن را دوست دارند. همراه این پیتزای جذاب از سس مارینارا استفاده می کنیم، این سس یک سس گوجه فرنگی می باشد که با گوجه فرنگی و سیر و مواد معطر دیگر آماده می شود. برای تهیه این غذا ما از پودر آماده پیتزا تردک استفاده کردیم و با آن یک پیتزا رست بیف خوشمزه آماده کردیم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه پیتزا رست بیف ریش ریش در منزل

مرحله اول

گوجه ها را بشورید و کنار بگذارید. سیر را بشورید و پوست کنید و آن ها را پوره کنید. فلفل دلمه را بشورید و آن ها را روی تخته برس خرد کنید. پیاز را بشورید و پوست بگیرید و روی تخته برش حلقه ای برش دهید. قارچ را بشورید و پوست روی آن را پوست کنید و روی تخته برش به صورت ورقه ای برش دهید. گوشت را بشورید و داخل قابلمه با یک عدد پیاز اجازه دهید تا به مدت ۳ ساعت بپزد. سپس گوشت پخته شده را ریش ریش کنید و کنار بگذارید. در ادامه گوجه های شسته شده را به سیخ بزنید و آن ها را روی زغال یا روی گاز کبابی کنید. سپس پوست آن را بگیرید. در قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز های حلقه ای را تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس سیر را به قابلمه اضافه کنید تا از خامی خارج شود و بوی آن بلند شود. سپس فلفل دلمه ای برش داده را اضافه کنید و گوجه کبابی را پوره کنید یا خرد کنید و به مواد به همراه سرکه اضافه کنید و هم بزنید سپس نوبت اضافه کردن ادویه ها می باشد. ادویه ها که شامل فلفل سیاه نمک و آویشن است به همراه شکر قهوه ای به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید و با گوشت کوب برقی مواد را له کنید تا مواد با هم یکدست شوند. بعد از این که آب مواد کشیده شد زیر شعله را خاموش کنید و مواد را کنار بگذارید.

مرحله دوم

پودر آماده خمیر پیتزا تردک رو با آب و روغن مخلوط کرده و ورز میدهیم به صورتی که خمیر اصلا به دست نچسبد (اگر چسبناک شد کمی آرد سفید اضافه کرده و ورز میدهیم) میگذاریم ۱ ساعت در جای گرم استراحت کند.

مرحله سوم

فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید. بعد از ۱ ساعت استراحت خمیر آن را بردارید و با دست پهن کنید و شکل دهید. می توانید روی خمیر نایلون چرب قرار دهید بعد فرم دهید. سپس سس از قبل آماده شده را روی خمیر بریزید و با پشت قاشق سس را پخش کنید تا همه قسمت خمیر به سس آغشته شود. مقداری خمیر پیتزا رنده شده روی سطح سس بریزید و گوشت های ریش ریش شده را به صورت پخش اضافه کنید و سپس قارچ ها و فلفل دلمه از قبل آماده شده را به صورت پخش بریزید و دوباره پنیر پیتزا را به صورت پخش بریزید و داخل فر به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا پیتزا بپزد. سپس پیتزا را از قر بیرون آورید و داخل ظرف مناسب سرو کنید.  نوش جان.

 

نکات:

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *