طرز تهیه پیتزای مرغ و قارچ خانگی

پیتزا مرغ و قارچ یکی از محبوب‌ترین انواع پیتزا است که اصالتی ایتالیایی دارد. این پیتزای خوشمزه طرف‌داران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. برای تهیه این غذا ما از پودر آماده پیتزا تردک استفاده کردیم و با آن یک پیتزا پنیری خوشمزه آماده کردیم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه پیتزای مرغ و قارچ خانگی

مرحله اول

پودر آماده خمیر پیتزا تردک رو با آب و روغن مخلوط کرده و ورز میدهیم به صورتی که خمیر اصلا به دست نچسبد (اگر چسبناک شد کمی آرد سفید اضافه کرده و ورز میدهیم) میگذاریم ۱ ساعت در جای گرم استراحت کند.

مرحله دوم

فیله ها را به دلخواه با نمک ، فلفل سیاه و هر ادویه دلخواه مزه دار کنید و آب پز کنید. سپس ریش ریش کنید.

مرحله سوم

قارچ ها رو تو این مرحله اسلایس یا ورقه میکنیم و تفت میدیم تا آبش کشیده بشه.

مرحله چهارم

سینی فر را چرب کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. فلفل دلمه ها را بشورید و نگینی خرد کنید. خمیر پیتزا را بردارید و داخل سینی فر که از قبل چرب کردید قرار دهید و سپس خمیر را با سس قرمز کاور کنید.کمی پنیر رنده شده را روی سس به صورت یکنواخت بریزید. سپس مزغ ریش ریش شده را روی پنیر پیتزا قرار دهید. در ادامه قارچ های ورقه شده را به همین ترتیب اضافه کنید و روی قارچ ها دوباره پنیر رنده شده و فلفل دلمه و مقداری آویشن بریزید تا عطر خوبی به پیتزا خانگی شما بدهد.

مرحله پنجم

سینی را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید. به مدت 15 دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه اجازه دهید پیتزا مرغ پخته شود. بعد از آن پیتزا را در طبقه بالای فر قرار دهید و گریل را روشن کنید تا سطح پیتزا کمی طلایی شود. سپس آن را از فر خارج کنید و داخل ظرف مناسب به همراه سس مورد علاقه سرو کنید. پیتزا آماده است. نوش جان.

 

نکات:

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *