طرز تهیه قزل سالمون سوخاری گردویی در فر

در این طرز تهیه شما با اینکه ماهی را در فر می پزید اما یک پوسته کاملا سوخاری و برشته دارید که بسیار خوشمزه هم هست. برای اینکه این پوسته سوخاری رو درست کنید نیاز به مغز گردو خرد شده و کمی پانکو سفید تردک همراه با کمی چاشنی دیگه دارید. پانکو رطوبت ماهی رو به خودش میگیره و گردو در اثر حرارت درون فر کمی چربیدفع میکنه که باعث سوخاری شدن ماهی میشه

طرز تهیه قزل سالمون با پوسته سوخاری گردویی در مجوع 20 دقیقه از شما زمان میگیرد، 10 دقیقه برای آماده سازی و 10 دقیقه هم برای پخت نیاز هست، با این حال نتیجه ای که به شما می دهد کاملا در حد یک رستوران غذایی دریایی شیک ، عالی میشه.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه قزل سالمون سوخاری گردویی

مرحله اول

ابتدا فر رو روشن کنید و در دمای 230 درجه سانتیگراد بذارید تا گرم بشه، سپس 2 قاشق غذاخوری سس خردل، 30 گرم کره ذوب شده، 1 قاشق غذاخوری عسل، 1/2 قاشق مرباخوری نمک و 1/4 قاشق مرباخوری فلفل سیاه رو درون یک کاسه با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

1/4 پیمانه آرد سوخاری پانکو تردک، 1/4 پیمانه گردو خرد شده، 1/4 قاشق مرباخوری نمک و 2 قاشق مرباخوری جعفری تازه خرد شده رو درون یک کاسه دیگر با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

سینی فر رو با فویل بپوشونید، سپس خوب چربش کنید.حتما با یک موچین تیغ های ماهی رو در بیارید سپس استفاده کنید. فیله های ماهی رو با فاصله از هم درون سینی بچینید و بعد سسی که درست کردید رو بر روی تکه های سالمون فیله شده بمالید.

مرحله چهارم

مخلوط پانکو، گردو و جعفری رو بر روی سس روی فیله های ماهی بریزید. حدود 7 تا 10دقیقه یا تا موقعی که فیله های ماهی خوب پخته باشند درون فر بذارید.
همراه با برنج سرو کنید و لذت ببرید.
 

نکات

  • می توانید به جای قزل سالمون از قزل رنگین کمان هم استفاده کنید.
  • سعی کنید ماهی که انتخاب می کنید بزرگ باشه تا برش های فیله شما گوشتی تر بشه و حتما با یک موچین قبل از پخت تیغ های ماهی رو جدا کنید.
  • برای اینکه سطح کلی ماهی شما یک پوسته برشته داشته باشه می تونید وقتی سس خردل و عسل را آماده کردین فیله های ماهی را از قسمت گوشت درون سس فرو کنید و همون لحظه درون مخلوط سوخاری و گردو بغلتونید.
  • شما می تونید بسته به سلیقه خودتون این زمان رو بیشتر کنید تا ماهی شما خشک تر و برشته تر بشه اما اگه آبدار دوست دارید همین زمان پخت کافی هست.
  • همچنین میتونید به جای پانکو سفید از گرانول سوخاری پولکی طلایی تردک استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *