طرز تهیه سمبوسه میگو بندری

سمبوسه میگو بندری

سمبوسه میگو بندری یکی از غذاهای خوشمزه و متفاوت می باشد. سمبوسه میگو بیشتر در جنوب کشور تهیه می شود. خیلی ها هستند که عاشق طعم و مزه غذاهای دریایی می باشند و بعضی ها از زهم و مزه غذاهای دریایی خوششان نمی آید ولی با این روش پخت میگو هیچ گونه مزه زهم را نمی توانید حس کنید و بسیار خوشمزه و لذیذ می شود و به دلیل ریز بودن میگو ها خیلی راحت خورده می شود. این سمبوسه به دلیل وجود ادویه های زیاد بسیار خوشمزه می باشد حتما آن را امتحان کنید و لذت ببرید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه سمبوسه میگو بندری با نان لواش

مرحله اول

ابتدا میگو ها را بشورید و با استفاده از یک چاقو تیز رگ سیاه یا روده آن را خارج کنید و داخل آب کش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس پیاز را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. سیب زمینی ها را بشورید و پوست بگیرید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. کتری را روی شعله قرار دهید تا آب جوش شود. سپس داخل ظرف مناسب زعفران ها را بسایید و مقداری آب جوش بریزید و درب ظرف را بگذارید و طرف را روی کتری قرار دهید تا دم ببرد. گشنیز ها را بشورید و بعد از آن که آب اضافی آن ها گرفته شد روی تخته برش ساطوری ریز کنید.

مرحله دوم

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم گرم شود. سیب زمینی های خرد شده را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا همه طرف آن طلایی شود. بعد از سرخ سدن سیب زمینی ها آن ها را تابه روی یک دستمال کاغذی بریزید تا روغن اضافه آن گرفته شود. سپس در همان تابه که روغن دارد پیاز ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید. مقداری زردچوبه بریزید و هم بزنید. سپس میگو های از قبل کنار گذاشته شده را به پیاز ها اضافه کنید و هم بزنید تا همه طرف میگو ها طلایی و پخته شود. در این مرحله نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی است. آن را اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت رنگ باز کند.

مرحله سوم

بعد از این که مواد با رب گوجه رنگ گرفت، سیب زمینی ها را اضافه کنید و مواد را با هم تفت دهید تا مواد ترکیب شوند. ادویه ها که شامل نمک، فلفل سیاه، زردچوبه است به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد آن زعفران از قبل دم کرده را اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد زعفرانی شود. در این مرحله نوبت اضافه کردن گشنیز های خرد شده می باشد. گشنیز ها را در آخر پخت داخل مواد بریزید و هم بزنید و مقداری تفت دهید. دقت کنید گشنیز نباید زیاد تفت بخورد زیرا خاصیت خود را از دست می دهد. شعله را خاموش کنید و مواد را کنار بگذارید.

مرحله چهارم

نان لواش را با کمک قیچی از طول برش دهید. حالا مواد میانی را روی هر برش قرار دهید و به صورت مثلثی تا بزنید. داخل تابه مناسب مقداری روغن بریزید و با حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا روغن گرم شود. سپس سمبوسه ها را داخل روغن قرار دهید و دو طرف آن را سرخ کنید تا طلایی شود. بهد از سرخ شدن سمبوسه ها زیر شعله را خاموش کنید. سمبوسه ها را داخل دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه آن ها گرفته شود. سمبوسه ها را داخل ظرف سرو کنید. نوش جان.

 

نکات:

  • میزان ادویه های موجود را می توانید در صورت تمایل تغییر دهید.
  • می توانید برای طعم بیشتر از پودر پاپریکا استفاده کنید.
  • برای سرخ کردن سیب زمینی ها اجازه دهید تا روغن گرم شود و بعد سیب زمینی ها را اضافه کنید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *