طرز تهیه بامیه مرغ ساده و خوشمزه با نان تست

یکی از غذاهای خوشمزه و فینگر فودی می باشد که مانند کوکو و کتلت مرغ است ولی با این تفاوت که با نان تست و شیر تهیه می شود. بامیه مرغ را می توانید برای تولد و دورهمی تهیه کنید و یا به عنوان یک وعده غذایی اصلی نیز استفاده کنید بافت این غذا نرم و ترد است.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه بامیه مرغ ساده و خوشمزه با نان تست و شیر در خانه

مرحله اول

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و ۴ قاچ کنید سپس به همراه سینه مرغ و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید و اجازه دهید مرغ پخته شود سپس از آب مرغ خارج کنید و داخل غذاساز یا با چاقو ریز ریز خرد کنید.

مرحله دوم

نان تست را به ابعاد کوچکتر برش بزنید و داخل ظرف ریخته و به تدریج شروع به اضافه کردن آرد کنید تا نان ها مانند خمیر شوند ولی شل نباشد به همین دلیل یکباره شیر را اضافه نکنید سپس به آن سبزی و ادویه ها و مرغ خرد شده و تخم مرغ را اضافه کنید.

مرحله سوم

مواد را شروع به ورز دادن کنید تا منسجم و یکدست شود سپس از مواد بامیه به اندازه گردو بردارید و مانند دوک به آن شکل دهید سپس داخل پودر سوخاری بغلطانید و داخل یک سینی قرار دهید در ادامه سینی را به مدت ۱ ساعت داخل فریزر گذاشته تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم

بعد از گذشت ۱ ساعت داخل یک تابه با عمق مناسب روغن سرخ کردنی ریخته و صبر کنید تا داغ شود سپس بامیه های مرغ را داخل روغن سرخ کنید تا طلایی و برشته شود سپس داخل دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن رفته و به همراه سس کچاب میل کنید. نوش جان

نکات:

  • به دلخواه می توانید در مواد بامیه مقداری پنیر پیتزا نیز بریزید.
  • سعی کنید تره را حذف نکنید زیرا عطر و بوی خوبی به بامیه می دهد.
  • می توانید به جای پودر سوخاری داخل کنجد نیز بامیه ها را بزنید.
  • حرارت در حین سرخ شدن ملایم باشد تا مغز پخت شود.
  • به دلخواه می توانید سبزیجات دیگر مانند هویج یا فلفل دلمه به مواد بامیه مرغ اضافه کنید.
4.5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *