طرز تهیه سس مارینارا خانگی

سس مارینارا نوعی سس گوجه فرنگی ایتالیایی است که به عنوان چاشنی در بسیاری از غذاها مثل پاستا، اسپاگتی و گراتن و غیره استفاده می‎شود؛ در حقیقت شما در هر غذایی که مایلید طعم گوجه فرنگی داشته باشد، می‌توانید از این چاشنی ایتالیایی استفاده کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 15 دقیقه
  • مناسب برای 10 نفر

طرز تهیه سس مارینارا خانگی

مرحله اول

برای شروع گوجه‌ها را بشویید و بدون اینکه پوست بکنید و خرد کنید. نصف فنجان آب داخل قابلمه بریزید و گوجه فرنگی‌ها را روی حرارت قرار دهید تا بپزند. بعد از اینکه گوجه‌ها کامل پختند، پوست آن‌ها را جدا کنید و دوباره به قابلمه برگردانید. در این مرحله رب را اضافه کنید.

مرحله دوم

پیاز را پوست بگیرید و به صورت درسته روی گوجه‌ها بگذارید. حبه سیر و روغن زیتون را هم اضافه کنید. پودر فلفل سیاه را هم بریزید و اجازه دهید تا مواد خوب با هم جوش بخورند و پیاز نرم شود. اگر از یک پیاز بزرگ استفاده کردید، آن را حتما نصف کنید.

مرحله سوم

پیاز را از قابلمه بیرون بیاورید و حبه سیر را به کمک چنگال له کنید. به کمک گوشتکوب گوجه‌ها را هم له کنید و به مقدار لازم نمک اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند. سس مارینارا آماده است. حرارت را خاموش کنید و بعد از این که سس کمی خنک شد، آن را داخل ظرف تمیز بریزید.

 

نکات:

  • سس را در یخچال حدود دو هفته می‌توانید نگهداری کنید. اما بهتر است هر بار به میزان لازم از آن درست کنید.
  • برای راحتی کار می‌توانید مواد را با گوشت‌کوب بکوبید.
  • بهترین روش برای نگهداری سس‌های خانگی، ریختن آنها در میسن جار یا همان ظرف شیشه‌ای دردار است.

5/5 - (2 امتیاز)
این مطلب درچاشنی ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *