طرز تهیه پودینگ شکلاتی حرفه ای در خانه

پودینگ دسری بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که این روزها حتی می‌توانید آنها را به صورت پودری یا آماده از قنادی‌ها یا سوپرمارکت‌ها بخرید. ولی اگر شما هم طرفدار دسرهای خانگی هستید و از شیرینی‌پزی لذت می‌برید، می‌توانید خودتان دست بکار شوید و در زمانی کوتاه این دسر خوشمزه را آماده کنید. طرز تهیه پودینگ شکلاتی حرفه ای و خوشمزه را در ادامه بخوانید و تنها در چند دقیقه این دسر ساده را آماده کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : کمتر از 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه پودینگ شکلاتی حرفه ای

مرحله اول

فر را روی دمای 160 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا خوب گرم شود. داخل قالب مناسب با ظرفیت حدود یک و نیم لیتر (شش لیوان) را کاملا چرب کنید.

در فاصله گرم شدن فر، کل آرد، نصف پیمانه شکر (حدود 110 گرم) و یک چهارم پیمانه کاکائو (حدود 25 گرم) را درون یک کاسه مخلوط کنید و به شکل کپه در آورید و وسط کپه را خالی کنید. البته اگر طعم قهوه را به کاکائو ترجیح می‌دهید، می‌توانید پودینگ قهوه خانگی را تهیه کرده و از طعمش لذت ببرید.

مرحله دوم

ظرف دیگری بردارید کره ذوب شده سرد، شیر، عصاره وانیل و تخم مرغ را در آن بریزید و خوب هم بزنید. این ترکیب را کم‌کم در حفره‌ای که وسط کپه مواد خشک ایجاد کردید بریزید و هم بزنید و بعد داخل قالب بریزید.

مرحله سوم

نصف پیمانه شکر (حدود 110 گرم) و یک چهارم پیمانه پودر کاکائو (حدود 25 گرم) را با هم ترکیب کنید و روی مواد پودینگ بریزید. و در آخر با دقت تمام یک پیمانه آب جوش را بالای پودینگ بریزید.

مرحله چهارم

قالب را داخل فر به مدت 30 تا 35 دقیقه بگذارید تا بپزد و سطحش کامل صاف شود. 10 دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود. سپس با بستنی وانیلی و کرم کاکائویی غلیظ نوش جان کنید.

چند نکته

  • شکر کاستور، نوعی شکر مخصوص قنادی با دانه‌های ریز است که در دسرها مورد استفاده است. در فروشگاه‌ها لوازم قنادی احتمالا با نام پودر شکر می‌توانید آن را پیدا کنید.
  • بسته به سلیقه خودتان می‌توانید این پودینگ را در ظرف‌های تک نفره، لیوان یا فنجان‌های سرامیکی درست کنید.
  • پیش از این هم طرز تهیه پودینگ شکلاتی را به دو روش به شما آموزش داده بودیم. برای تهیه پودینگ‌های متنوع می‌توانید از آن رسپی هم کمک بگیرید.
  • سس این پودینگ همزمان با خود آن پخته شده است. در بعضی از پودینگ‌ها این سس کاملا جدا تهیه شده و بعد از پخت به آن اضافه می‌شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *