طرز تهیه کیک عسلی مغزدار

کیک عسلی با مغز شکر قهوه ای، دارچین و مغز گردو خرد شده برای هر مهمانی عالی هست این کیک با عطر و طعم خوب دارچین و عسل همراه با یک فنجان چای گرم واقعا میچسبه. طرز تهیه کیک عسلی مغزدار مثل درست کردن یک کیک ساده هست. در ادامه با طرز تهیه کیک عسلی مغزدار توسط پودر کیک وانیلی تردک آشنا می شوید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 6 نفر

طرز تهیه کیک عسلی مغزدار

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها و مایعات افزودنی را از یخچال خارج نمایید تا به دمای محیط برسند.

مرحله دوم

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه. یک قالب مستطیلی 33 در 22 سانتیمتری را با کره چرب کنید و کمی آرد کف قالب بپاشید.

مرحله سوم

تخم مرغ ها را در ظرف بزرگی حدود 3 دقیقه با دور تند همزن مخلوط نمایید. آب (یا شیر)، زعفران و روغن را به تخم مرغ ها اضافه نموده و حدود 1 دقیقه با دور کند همزن مخلوط نمایید. پودر کیک را به مخلوط اضافه کرده و ابتدا 1 دقیقه با دور کند، سپس 3 دقیقه با دور تند به هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود.

مرحله چهارم

سطح داخلی قالب را کمی چرب کرده و یا از کاغذ روغنی استفاده نمایید، سپس نصف خمیر را در قالب بریزید و کف قالب با یک لیسک پخش کنید.

مرحله پنجم

در یک کاسه کوچک 1/3 پیمانه مغز گردو خرد شده ، 1 پیمانه شکر قهوه ای و 2 قاشق مرباخوری پودر دارچین را با هم مخلوط کنید. مخلوط گردو، شکر و دارچین را روی خمیر کیک یکنواخت پخش کنید.

مرحله ششم

باقی خمیر کیک را آرام روی لایه مواد بریزید و آرام با لیسک پخش کنید تا تمام سطح رو پوشش بده.

کیک را برای 30 تا 35 دقیقه در فر بگذارید تا بپزه و سطح روی کیک قهوه ای بشه.

مرحله هفتم

در این حین که کیک در حال پخت هست سس عسلی را آماده میکنیم. برای اینکه سس شما خیلی شیرین نباشه می تونید مقدار پودر قند رو کمتر بریزید و بجاش از عسل بیشتری استفاده کنید. درون یک کاسه 1 تا 2 پیمانه پودر قند، 3 قاشق غذاخوری شیر، 3 تا 6 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق مرباخوری وانیل را با هم مخلوط کنید.

مرحله هشتم

بعد از زمان پخت کیک را از فر خارج کرده و روی صفحه مشبک بگذارید. بلافاصله وقتی که کیک هنوز گرم هست سس عسلی را روی کیک بریزید تا با گرمای کیک سس روان بشه و بخورد کیک برود . سپس صبر کنید تا کیک کامل خنک بشه.

مرحله نهم

کیک را داخل قالب برش بزنید و سرو کنید.

نکات:

  • کیک عسلی مغزدار را تا زمانی که تموم بشه درون ظرف درب بسته در دمای اتاق نگه دارید می تونید روی همون قالب رو سلفون بکشید و درون همون قالب کیک عسلی رو نگه دارید.
  • برای طعم های مختلف دیگر می توانید از پودر آماده کیک تردک استفاده نمایید.
4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *