طرز تهیه کیک خامه ای نارگیلی ایتالیایی

کیک خامه ای نارگیلی ایتالیایی، که به آن کیک عروسی ایتالیایی نیز گفته می شود در واقع یک دسر سنتی ایتالیایی است. بافت کیک به خاطر ماست و نارگیل درون مواد بسیار غنی و مرطوب هست. برای اینکه کیک سبک و اسفنجی شود.

برای اینکه این کیک خامه ای نارگیلی ما ظاهر متفاوتی داشته باشه بهتره نارگیل تازه را رنده کنید اما اگه نتونستین نارگیل تازه گیر بیارید سعی کنید از پودر نارگیل با کیفیت استفاده کنید که عطر نارگیل رو داشته باشه اگه پودر نارگیل در شرایط خوبی نگهداری نشه عطر و کیفیتش رو از دست میده که اصلا برای این طرز تهیه کیک خامه ای نارگیلی ایتالیایی مناسب نیست. این کیک کلاسیک را برای مناسبت ها و مهمانی های خود درست کنید و ازش لذت ببرید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 8 نفر

طرز تهیه کیک خامه ای نارگیلی

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها و مایعات افزودنی را از یخچال خارج نمایید تا به دمای محیط برسند. سپس فر را جهت گرم شدن به مدت 15 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن نمایید. تخم مرغ ها را در ظرف بزرگی حدود 3 دقیقه با دور تند همزن مخلوط نمایید.

مرحله دوم

در این مرحله آب (یا شیر) و روغن را به تخم مرغ ها اضافه نموده و حدود 1 دقیقه با دور کند همزن مخلوط نمایید. پودر کیک را به مخلوط اضافه کرده و ابتدا 1 دقیقه با دور کند، سپس 3 دقیقه با دور تند به هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود.

مرحله سوم

ما نیاز به 2 کیک اسفنجی کم عمق داریم برای همین از دو تا قالب گرد 20 سانتی استفاده میکنیم. سطح داخلی قالب ها را کمی چرب کرده و یا از کاغذ روغنی استفاده نمایید، سپس خمیر را در قالب ها بریزید.

مرحله چهارم

قالب ها را حدود 25 تا 35 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. در نهایت درب فر را تا 20 دقیقه باز نکنید زیرا از پف کردن کیک جلوگیری می کند. جهت اطمینان از پخت کامل کیک، یک خلال دندان و یا چنگال در کیک فرو ببرید، چنانچه مواد کیک به آن نچسبد کیک آماده است. بعد از پخت کیک ها رو از قالب در بیارید و بر روی قفسه های فلزی بذارید تا کامل خنک شوند.

مرحله پنجم

برای درست کردن خامه روی کیک، 450 گرم پودر قند، 1/2 پیمانه کره، 225 گرم پنیر خامه ای و 1 قاشق مرباخوری عصاره وانیل یا پودر وانیل درون یک کاسه بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا یک کرم یکدست داشته باشید.

مرحله ششم

یکی از کیک ها رو بر روی ظرف سرو بذارید، مقداری خامه بر روی آن بمالید، کیک بعدی رو بر روی آن قرار بدید و باقی خامه را بر روی کل کیک بمالید.

مرحله هفتم

مقداری نارگیل رنده شده بر روی کیک و کناره های کیک بریزید.

مرحله هشتم

کیک شما آماده سرو است، برش بزنید و با نوشیدنی مورد علاقه تان نوش جان بفرمایید.

 

نکات:

  • برای بهترین نتیجه، بهتره است که کیک رو از یک روز قبل آماده کنید و بگذارید در یخچال بمونه تا سرد بشه.
  • حتما از پنیر خامه ای شیرین استفاده کنید. بعضی از پنیرهای خامه ای شور هستن.
  • برای طعم های مختلف دیگر می توانید از پودر آماده کیک تردک استفاده نمایید.
4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *