طرز تهیه سوپ جو قرمز

سوپ جو قرمز یکی از سوپ‌های کلاسیک و بسیار پرطرفدار در میان ما ایرانی‌ها است که به عنوان پیش غذا در میهمانی‌ها و به عنوان یک غذای کامل برای خانواده سرو می‌شود. در واقع محبوبیت این سوپ آنقدر زیاد است که تقریبا در منو تمام رستوران‌ها وجود دارد و به عنوان پیش غذا سرو می‌شود. تهیه سوپ جو قرمز به قدری ساده است که حتی کسانی که سررشته‌ای در آشپزی ندارند به راحتی می‌توانند این سوپ را به بهترین شکل تهیه کنند.

البته هر دستورالعمل ساده‌ای هم نیاز به رعایت نکاتی دارد که ما در ادامه در نکات تهیه این سوپ کلاسیک و مجلسی را در اختیارتان قرار دادیم. سوپ جو قرمز را به روش‌های مختلفی می‌توانید تهیه کنید. دستور تهیه زیر سوپ با سیر و برگ بو مزه‌دار شده و داخل آن به جای قارچ از کرفس استفاده شده است.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه سوپ جو قرمز

مرحله اول

پیاز، هویج، کرفس و سیر را بعد از این که شستید داخل آبکش بریزید تا خشک شوند. سپس آن‌ها را به صورت ریز خرد کنید. سپس روغن زیتون را داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید. سبزیجات خرد شده را حدود 10 دقیقه داخل قابلمه تفت دهید تا آرام شروع به نرم شدن کنند. در این حین که سبزیجات در حال پختن هستند، جو را داخل یک فنجان بریزید و تا جایی که آب روی آن را می‌پوشاند، روی آن آب بریزید.

مرحله دوم

گوجه فرنگی را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس گوجه فرنگی خرد شده را همراه آب مرغ یا آب سبزیجات ، برگ بو و فلفل به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش آیند. در این مرحله جو را آبکش کرده و به قابلمه اضافه کنید. حرارت را ملایم کرده و صبر کنید تا مواد حدود 45 دقیقه با هم بپزند و سوپ حسابی جا بیفتد.

مرحله سوم

البته اگر بخواهید می‌توانید همزمان با خرد کردن و تفت دادن سبزیجات جو را در ظرفی جدا روی حرارت قرار دهید تا نیم‌پز شود و  سپس آن را آبکش کرده و به سوپ اضافه کنید؛ اینکار به سریع‌تر حاضر شدن سوپ شما کمک می‌کند. زمانی که سوپ شما شروع به جوشیدن کرد و لعاب انداخت آماده است؛ در چند دقیقه آخر پخت به مقدار لازم نمک اضافه کرده و سوپ را از روی حرارت بردارید. برای تزئین از مقداری جعفری خرد شده استفاده کنید.

چند نکته

  • در صورت غلیظ شدن سوپ مقداری آب یا آبغوره اضافه کنید.
  • به جای آب مرغ می‌توانید از عصاره مرغ و آب استفاده کنید.
  • برای اینکه سوپ سریع‌تر آماده شود، می‌توانید از زودپز استفاده کنید.
  • استفاده از آب قلم هم به جای آب مرغ می‌تواند یک گزینه مغذی باشد.
5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب درپیش غذا ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *