طرز تهیه سوپ جو سفید

سوپ جو سفید

سوپ جو سفید یکی از انواع سوپ های مجلسی و پر طرفدار ایرانی است که از سوپ های رستورانی هم محسوب می شود. این سوپ در کنار سوپ های معروفی مثل سوپ شیر و سوپ جو قرمز بیشتر در مجالس و مهمانی ها سرو می شود. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۲ نفر سوپ جو سفید تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ جو سفید تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه سوپ جو قرمز

مرحله اول

ابتدا جوپرک را در قابلمه ای میریزیم سپس ۴ لیوان آب روی آن میریزیم و روی حرارت زیاد میگذاریم تا هر چه زود تر بجوش بیاید. میتوانید از جو نیز استفاده کنید،فقط توجه داشته باشید که جو را باید از شب قبل در کاسه ای از آب بگذارید خوب خیس بخورد و ۲ الی۳ مرتبه آب آن را عوض کنید و هنگام پخت نیز زمان بسیار بیشتری از جوپرک نیاز دارد تا بپزد. سینه مرغ را در قابلمه ای قرار میدهیم و تا روی آن آب میریزیم و کمی نمک، فلفل، زردچوبه به آن اضافه میکنیم و روی حرارت متوسط میگذاریم خوب پخته شود. پیاز را پوست میگیریم و میشوییم و از وسط نصف میکنیم و روی تخته نگینی خرد میکنیم و مقدار کمی از آن را داخل قابلمه ای که سینه مرغ در حال پخت است میریزیم و باقی آن را در قابلمه ای که جوپرک در آن میپزد میریزیم و خوب هم میزنیم.

مرحله دوم

این موضوع خیلی اهمیت دارد که شما شیر (خامه) را ۱۵دقیقه قبل از اینکه بخواهید به مواد اضافه کنید از یخچال خارج کرده باشید و با دمای محیط سازگار شده باشد تا زمانیکه به مواد اضافه میکنیم اصطلاحا نبرد. در شیر داغ کن کره را میریزیم و روی حرارت کم قرار میدهیم و تامل میکنیم تا آب شود سپس آرد را مرحله به مرحله اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا کاملا با آرد یکی شود و رنگ آن کرمی شود،بعد شیر را کم کم به آن می افزاییم و خوب مخلوط میکنیم تا سس یکدستی شود بعد به مواد سوپ اضافه میکنیم و هم میزنیم و صبر میکنیم تا سوپ خوب بپزد. اگر کالری سوپ برایتان حائز اهمیت نیست میتوانید مقداری از سوپ را در کاسه ای بریزید و کمی خامه به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید و بعد از 5 دقیقه سرو کنید. نوش جان

 

چند نکته

  • میتوانید قبل از اینکه زیر قابلمه سوپ را خاموش کنید برای زیبایی رنگ سوپ کمی جعفری خرد شده نیز داخل آن بریزید تا ۵ دقیقه جوش بخورد.
  • برای اینکه سوپ سریع‌تر آماده شود، می‌توانید از زودپز استفاده کنید.
  • استفاده از آب قلم در این سوپ یک گزینه مغذی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب درپیش غذا ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *