طرز تهیه توپک مرغ و پنیر سوخاری

توپک مرغ و پنیر

توپک مرغ و پنیر یکی از فینگر فودهای بسیار خوشمزه است که می توانید برای مهمانی و تولدها و یا حتی یک وعده غذایی کامل برای نهار و شام تهیه کنید و مطمئن باشید که همه خانواده و بخصوص کودکان عاشق این طعم توپک مرغ سوخاری می شوند شما به دلخواه می توانید داخل این توپک ها پنیر بگذارید و انواع سبزیجات و با انواع سس ها سرو کنید. توپک مرغ یک جایگزین غذای سالم بجای ناگت های مرغ حاضری می باشد. این غذا در سراسر دنیا بسیار محبوب است. توپک مرغ طرز تهیه آسانی دارد و برای کسانی که در رژیم هستند نیز بسیار مناسب است.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه توپک مرغ و پنیر سوخاری مرحله به مرحله

مرحله اول

ابتدا دور تا دور نان تست ها را بگیرید یعنی دور قهوه ای نان تست را ببرید و نان را با دست خرد کنید سپس شیر را به آن اضافه کنید و با دست خوب ورز دهید تا نان کاملا مرطوب و خمیری شکل شود. سینه مرغ را بدون استخوان کنید سپس به کمک غذاساز یا چرخ گوشت سینه مرغ را چرخ کنید تا پوره شود سپس به آن سیر رنده شده را به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله دوم

در ادامه پنیر پارمزان را به همراه نان تست خمیر شده اضافه کنید و با دست شروع به ورز دادن کنید تا مخلوطی یکدست بدست بیاد سپس از خمیر به اندازه گلوله های اندازه گردو بردارید و خوب در دست ورز دهید و کف دست پهن کنید بهتر است دست های خود را کمی خیس کنید سپس خمیر را بردارید و به دلخواه وسط خمیر پنیر چدار یا رنده شده قرار دهید سپس خمیر را خوب بسته و ترک ها آن را با دست مرطوب بگیرید.

مرحله سوم

تخم مرغ را داخل کاسه ریخته و با چنگال و یا همزن دستی بزنید تا از لختگی خارج شود سپس پودر سوخاری را داخل یک کاسه گود بریزید و ابتدا توپک های مرغ را داخل تخم مرغ گذاشته و خوب کاور کنید سپس داخل پودر سوخاری بزنید در ادامه داخل یک تابه کوچک روغن ریخته تا داغ شود سپس توپک های مرغ را داخل روغن داغ سرخ کنید پس از سوخاری شدن روی دستمال روغن گیر قرار دهید سپس به دلخواه با زیتون و گوجه گیلاسی تزئین کنی و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

 

چند نکته

  • شما می توانید از پودر چیکن استریپس تردک استفاده کنید.
  • افزودن پنیر پیتزا برای مواد میانی اختیاری است.
  • به دلخواه می توانید به مرغ ها کمی جعغری خرد شده اضافه کنید.
  • در حین پخت حرارت کم باشد تا مرغ مغز پخت و طلایی شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *