طرز تهیه اسنک سویا پنیری

اسنک سویا پنیری

اسنک سویا پنیری یکی از اسنک های بسیار خوشمزه و گیاهی است که بسیار مقرون به صرفه می باشد و در تهیه آن از گوشت استفاده نشده بلکه با سویا و کمی سبزیجات و ادویه یک اسنک بسیار سالم خواهید داشت همچنین این اسنک برای افراد گیاه خوار که گوشت نمی خورند بسیار مناسب است. سویا دانه ای بسیار مفید است که باعث می شود انرژی بدن افزایش یابد و برای سلامت قلب و پیشگیری از آلزایمر و کنترل قند خون مناسب است. اسنک ها همیشه یکی از غذاهای جذاب برای کودکان بوده که می توانید با افزودن سویا به جای گوشت یک غذای سالم برای آنها تهیه کنید.

در تهیه اسنک سویا پنیری از پروتئین سویا تردک که دارای بافت مشابه گوشت چرخ کرده است و پنیر خامه ای استفاده می‌شود.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 60 تا 90 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه اسنک سویا پنیری با قارچ

مرحله اول

ابتدا سویا را داخل آب ولرم خیس کنید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بماند تا نرم شود سپس آبکش کنید و با دست فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و کنار بگذارید. پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس سیر را نیز اضافه کنید و تفت داده تا بوی سیر بلند شود.

مرحله دوم

وقتی بوی خوش سیر بلند شد نوبت افزودن سویا می باشد آن را به همراه همه ادویه ها و کمی نمک اضافه کنید و خوب سرخ کنید سپس فلفل دلمه نگینی شده را نیز اضافه کنید و با سویا تفت دهید و در انتها قارچ های اسلایس شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا آب قارچ ها کشیده شود مواد اسنک ما آماده شده است.

مرحله سوم

در ادامه دستگاه ساندویچ ساز را روشن کنید تا گرم شود سپس نان تست را از بسته خارج و روی هر نان تست مقداری از مایه سویا و کمی پنیر بریزید و یک نان دیگر روی مواد قرار دهید و داخل دستگاه ساندویچ ساز قرار دهید و صبر کنید تا پنیر ذوب و نان ها طلایی شوند سپس به همراه سس دلخواه سرو کنید.

اگر دستگاه ساندویچ ساز ندارید نان ها را داخل تابه گریل یا معمولی قرار دهید و روی آن یک جسم سنگین قرار داده و صبر کنید تا یک ظرف نان برشته و برگردانید و هر دو طرف نان را طلایی کنید.

 

نکات:

  • به دلخواه می توانید به مواد اسنک کمی رب بزنید.
  • از پنیر ورقه ای بجای رنده شده می توانید استفاده کنید.
  • اگر نان تست در اختیار نداشتید می توانید از نان باگت نیز استفاده کنید.
  • اگر از روش بدون دستگاه استفاده می کنید بشقاب را داخل فویل قرار داده و یک جشم سنگین روی بشقاب قرار دهید تا خوب اسنک فشرده شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *