طرز تهیه سوپ انار برای شام یلدا

یلدا هر سال بهانه‌ای به یادماندنی برای ما ایرانی‌هاست که با اقوام و آشنایان دور هم جمع شویم و بزرگ‌ترین شب سال را کنار سفره یلدایی با شادی و گپ و گفت‌هایمان به سر رسانیم.

یکی از سوپ‌هایی که در فصل زمستان می‌توانید درست کنید، سوپ انار است. این سوپ علاوه بر طعم دلنشینش بسیار خوش‌رنگ و لعاب و مناسب سرو در میهمانی‌ها است. با طرز تهیه سوپ انار با ما همراه باشید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 5 نفر

طرز تهیه سوپ انار

مرحله اول

یک قابلمه بردارید و مقداری روغن زیتون داخل آن بریزید. حرارت را کمی بالا ببرید تا روغن داغ شود.

پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و سرخ کنید. سپس سیر رنده شده، نخود فرنگی، عدس، لپه، جو، چغندر، ادویه‌جات و ۲ قاشق چای‌خوری نمک به پیاز اضافه کنید. بعد همه مواد را با هم تفت دهید تا ادویه‌ها به خورد پیاز رفته و لوبیا و جو کمی تفت داده شوند.

مرحله دوم

حالا باید ۱۲ فنجان آب اضافه کنید. حرارت را بالا ببرید تا آب به جوش آید. حدود یک ساعت  تا یک ساعت و نیم صبر کنید تا دانه‌های جو و لوبیا بپزند. بعد از یک ساعت و نیم، ملاس انار و نعناع خشک را اضافه کنید. در این مرحله مقداری نمک و فلفل هم به سوپ اضافه کنید.

بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه سوپ انار ما آماده است. آن را در ظرف مناسب بریزید. مقداری ماست غلیظ برای تزیین روی سوپ بریزید. مقداری روغن زیتون هم روی ماست بریزید. نوش جان!

چند نکته

  • می‌توانید برای تزیین دانه‌های انار را همراه جعفری خرد شده روی سوپ بچینید.
  • همچنین میتوانید مقداری نعنا و کشمش را در کره تفت داده و روی ظرف سوپ اضافه کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب درسالاد ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *