طرز تهیه سالاد هندوانه و پنیر مخصوص شب یلدا

سالاد هندوانه و پنیر یک پیش غذای سالم و خوشمزه برای شب یلدای شما است. یلدا هر سال بهانه‌ای به یادماندنی برای ما ایرانی‌هاست که با اقوام و آشنایان دور هم جمع شویم و بزرگ‌ترین شب سال را کنار سفره یلدایی با شادی و گپ و گفت‌هایمان به سر رسانیم.

چون هندوانه و انار جز جدانشدنی این سفره هستند، می‌خواهیم طرز تهیه یک سالاد هندوانه و پنیر خوشمزه همراه با شربت انار به شما آموزش دهیم که خیلی هم ساده است و علاوه بر خوشمزگی بسیار شکیل و مجلسی است. مواد لازم برای تهیه این سالاد جذاب کاملا در دسترس شما است؛ فقط اینکه اگر شربت انار در دسترس نداشتید، می‌توانید به جای آن از آب انارها یا شربت انار آماده استفاده کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 5 نفر

طرز تهیه سالاد هندوانه و پنیر

مرحله اول

برای تهیه این سالاد هندوانه شب یلدا ابتدا هندوانه را شسته و پوست بکنید. سپس آن را به صورت تکه‌هایی مکعبی در اندازه دو سانتی‌متر برش دهید.

مرحله دوم

یک کاسه بزرگ بردارید. هندوانه خرد شده را همراه زیتون سیاه داخل کاسه بریزید. برگ‌های نعنا را هم بشویید و بعد از این که داخل آبکش ریختید و آبشان گرفته شد، به صورت خیلی ریز خرد کنید. سپس به مخلوط هندوانه و زیتون سیاه اضافه کنید.

مرحله سوم

حالا شربت انار را همراه روغن زیتون و آبلیمو و به مقدار لازم نمک به مواد اضافه کنید. به کمک یک قاشق بزرگ مواد را خوب به هم بزنید و مخلوط کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله دستتان را بشویید و پنیر و گردو را با دست نسبتا خرد کنید. مواد را به ظرفی که می‌خواهید سالاد را در آن سرو کنید، انتقال دهید و پنیر و گردوی خرد شده را روی مواد بپاشید.

چند نکته

  • می‌توانید برای تزئین چند عدد برگ نعنا روی سالاد بچینید.
  • به جای زیتون سیاه می‌توانید از زیتون ساده هم استفاده کنید اما زیتون سیاه شکل و شمایل سالادتان را شکیل‌تر خواهد کرد و طعم بهتری به سالاد می‌دهد.
  • حتما قبل از این که مواد را به ظرف سرو منتقل کنید، آن را بچشید و در صورت نیاز آب لیمو ترش بیشتری اضافه کنید.

 

منبع: telegraph
5/5 - (1 امتیاز)
این مطلب درسالاد ارسال شده و برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *