طرز تهیه کتلت بوقلمون ترکیه ای

یکی از کتلت‌های محبوب ترکی، نوعی کتلت بوقلمون است. با وجود اینکه در تهیه این کتلت از سبزیجات متعدد استفاده شده اما این غذا، یک غذای گیاهی به شمار نمی‌رود؛ چرا که بخش عمده مایه این غذا، گوشت چرخ شده بوقلمون است.

با وجود کاملا گیاهی نبودن، این غذا در کل ساختاری سالم دارد و شما می‌توانید با خیالی آسوده از آن لقمه‌های خوشمزه‌ای را آماده کنید تا در محل کار، مدرسه و… همراه داشته باشید. در ادامه به دستور تهیه این کتلت خوشمزه می‌پردازیم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کتلت بوقلمون ترکیه ای

مرحله اول

در قدم اول فر گاز را تا 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) گرم کنید. سپس یک قالب مافین انتخاب کنید و کف آن را با اسپری آشپزی یا روغن چرب کنید.

مرحله دوم

کدو سبز، پیاز و فلفل دلمه‌ای قرمز را درون یک پردازنده مواد غذایی بریزید و چندین بار پالس کنید تا کاملا ریز شود البته مراقب باشید که حالت مایع پیدا نکند. سبزیجات را داخل یک کاسه بریزید و در ادامه گوشت چرخ‌شده بوقلمون، بلغور یا کینوا پخته شده، تخم مرغ، سس ورچستر و سس خردل را مخلوط کنید تا کاملاً ترکیب شود.

مرحله سوم

ترکیب به‌دست‌آمده را در قالب‌های سینی مافین بریزید، سه چهارم هر خانه پر کنید و روی هر کدام را با حدود یک قاشق چای‌خوری سس باربیکیو بپوشانید.

مرحله چهارم

قالب را در فر که از قبل گرم کرده‌اید قرار دهید و حدود 25 دقیقه زمان در نظر بگیرید تا کاملا آب اضافی مواد بخار شده و منسجم شود. پس از این زمان می‌توانید قالب‌ها را خارج کرده و پس آن‌که کمی سرد شد، کتلت بوقلمون را سرو کنید.

 

چند نکته

  • می‌توانید از مقداری نمک و فلفل در این دستور استفاده کنید. همچنین ادویه‌هایی که دوست دارید را می‌توانید اضافه کنید.
  • برای انسجام بیشتر این کتلت می‌توانید مقداری پودر آماده کتلت به دستور اضافه کنید.
  • شما  می‌توانید به جای بلغور گندم از بلغور جو تردک برای کتلت خود استفاده کنید.

 

منبع : allrecipes

4.9/5 - (53 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *