طرز تهیه کباب لقمه ای زعفرانی

کباب لقمه ای زعفرانی

کباب لقمه ای زعفرانی یکی از انواع کباب های خوشمزه و محبوب ایرانی است که مانند کباب ماهیتابه ای ابتدا در منازل تهیه می شده است سپس به خاطر محبوبیتی که به دست آورده است در منوی رستوران ها قرار گرفته است و می توان گفت یکی از کباب های سریع می باشد که می توانید همراه با پلو یا با نان میل کنید. بهتر است از گوشت چرخ کرده گوسفندی با چربی کمتری استفاده کنید. در این دستور آشپزی ما از پودر ماهی سوخاری تردک استفاده کردیم که یک طعم فوق العاده درست میشه که باهاش میشه هر نوع فیله ماهی را مزه دار کرد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه کباب لقمه ای زعفرانی در منزل

مرحله اول

برای تهیه کباب لقمه خانگی ابتدا پیازها را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و رنده ریز می کنیم و محکم آب پیازها را می گیریم و در ظرفی بزرگ می ریزیم و گوشت چرخ کرده را به آن می افزاییم و کمی نمک و فلفل سیاه و سماق و آبلیموترش روی گوشت می ریزیم و خوب با هم ورز می دهیم تا پیاز و ادویه خوب به خورد گوشت برود.

مرحله دوم

سپس سبزی معطری که داریم را به گوشت اضافه می کنیم.می توانید از ریحان ، ترخون یا جعفری خشک شده یا تازه که پاک کردید و شسته ای و خرد کرده اید اضافه کنید و زعفران دم کرده را نیز روی گوشت می ریزیم و خوب مایه کباب را مجددا ورز می دهیم.

مرحله سوم

و در اخر ارد سوخاری تردک را اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می کنیم تا انسجام بیشتری به بافت گوشت و مایه کباب بدهد.آن وقت روی ظرف مایه کباب سلفون می کشیم و به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم و سیخ های چوبی را ۱۰ دقیقه داخل آب ولرم می گذاریم تا در زمان کباب کردن سیخ ها نسوزند.

مرحله چهارم

سپس ظرف مایه گوشت را بیرون می آوریم و سیخ ها را از داخل آب بیرون می آوریم و مایه کباب را به سیخ ها می گیریم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا آرام داغ شود و بعد سیخ کباب ها را در روغن می چینیم و اجازه می دهیم خوب سرخ شود و بعد آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر کباب ها نیز سرخ شوند.(برای اینکه مطمئن باشید کباب ها مغز پخت شده اند می توانید زمانی که همگی کباب ها را سرخ کردید در تابه بچینید و کمی آب روی آن ها بگیرید و با حرارت کم بگذارید تا خوب مغز پخت شود) سپس گوجه فرنگی ها را می شوییم و کنار تابه می چینیم تا بخارپز و سرخ شوند. در کنار این غذای لذیذ می توانید از سیب زمینی سرخ شده نیز استفاده کنید. نوش جان

 

نکات:

  • سبزی معطر را می توانید هم خشک هم تازه استفاده کنید.
  • می توانید به دلخواه کمی پیازچه نیز به مواد توپک اضافه کنید.
  • صبر کنید تا سیب زمینی ها کاملا خنک شوند سپس رنده کنید.
  • اگر فرصت کافی برای استراحت مواد ندارید می توانید به مدت ۳۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.
  • برای خوش رنگ شدن توپک ها می توانید کمی پودر پفک نیز به مواد پودر سوخاری اضافه کنید.
  • در ریختن نمک دقت کنید تا شور نشود.
  • به دلخواه کمی آبلیموترش نیز به مواد اضافه کنید.
  • می‌توانید به جای پودر ماهی سوخاری از گرانول سوخاری پولکی طلایی تردک استفاده کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *