طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی روسی

پیراشکی سیب زمینی روسی

پیراشکی روسی با جگر مرغ ، سیب زمینی و خمیری فوق العاده نرم که طعمی بسیار خوب به این پیراشکی می دهد یکی از خوشمزه ترین پیراشکی هایی هست که من امتحان کردم. طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی روسی زمان زیادی از شما نمیگیره شاید طولانی ترین مرحله این پیراشکی سرخ کردن اون باشه که اگه خانواده کم جمعیتی داشته باشید خیلی زمان گیر نمیشه.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی روسی

مرحله اول

در قدم اول، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و در آب بگذارید بپزه زمانیکه سیب زمینی ها پخت آنها را از آب در بیاورید. 250 گرم جگر مرغ را با کمی آب و 1 عدد برگ بو برای 10 دقیقه بگذارید بجوشد تا بپزد سپس آبکش کنید و صبر کنید تا خنک بشه. 1 عدد پیاز را نگینی خرد کنید و با کمی روغن در تابه تفت بدین تا طلایی بشه. سیب زمینی ها باید به دمای محیط رسیده باشه. حالا سیب زمینی و جگر را با چرخ گوشت چرخ کنید یا با غذاساز خرد کنید و اگه هیچ کدام را ندارید سیب زمینی را با یک گوشت خوب بکوبید و جگر را ریز خرد کنید سپس همراه مقداری شوید تازه خرد شده ، نمک و فلفل سیاه با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

خمیر پیراشکی تردک را روی یک سطح صاف با وردنه پهن کنید تا ضخامت آن به ۴ میلی‌متر برسد. با یک لیوان اشکال دایره از خمیر در بیاورید تا خمیر تمام شود.

مرحله سوم

خمیر پیراشکی را داخل فر بگذارید و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا طلایی شود و کاملا بپزد. بعد از این زمان، پیراشکی خوشمزه شما آماده است تا با سس‌های مورد علاقه‌تان نوش جان کنید.

مرحله چهارم

یک قاشق غذاخوری پر از مواد بردارید و در خمیر بگذارید. پراشکی را ببندید و لبه‌های آن را با چنگال به هم بچسبانید. در یک تابه گود چهار فنجان روغن سرخ‌کردنی بریزید و وقتی خوب داغ شد پیراشکی را در گروه‌های کم‌تعداد در آن سرخ کنید.

مرحله پنجم

پیراشکی سیب زمینی روسی را داغ با سس تند سرو کنید. نوش جان !

 

چند نکته

  • یکی از سس‌هایی که در کنار این پیراشکی سرو می‌شود، سس چیلی تای است.
  • سبزیجات پخارپز شده و انواع سالاد و زیتون می‌توانند همراهان خوبی برای این لقمه خوشمزه باشند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *