طرز تهیه پیتزا گوشت خانگی

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که علاقه ای به پیتزا نداشته باشد. پیتزا پختن در خانه لطفی دارد که شاید پیتزا خوردن بیرون از خانه نتواند به پای آن برسد. خصوصاً که در خانه مطمئنید از مواد مرغوب استفاده می کنید و غذای سالمی برای خانواده تان تهیه خواهید کرد.

این غذا به علت وجود قارچ و پنیر و گوشت، کالری بالایی دارد و برای کسانی که می خواهند یک غذای سالم بخورند، گزینه مناسب تری از انواع پیتزاهای تهیه شده با سوسیس و کالباس محسوب می شود.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه پیتزا گوشت خانگی

مرحله اول

ابتدا پودر آماده خمیر پیتزا رو با آب و روغن مخلوط کرده و ورز میدهیم به صورتی که خمیر اصلا به دست نچسبد (اگر چسبناک شد کمی آرد سفید اضافه کرده و ورز میدهیم) میگذاریم ۱ ساعت در جای گرم استراحت کند.

مرحله دوم

کف تابه مورد نظر برای پهن کردن خمیر را چرب کرده و کمی آرد میپاشیم سپس خمیر را بصورت یکنواخت و نازک پهن میکنیم کف تابه(من از یک تابه بزرگ استفاده کردم).

مرحله سوم

خمیر رو به مدت ۱۰ دقیقه داخل فری که از قبل برروی دمای ۲۰۰ درجه تنظیم شده و گرم می‌باشد قرار میدهیم.

مرحله چهارم

داخل تابه دیگری پیاز نگینی خرد شده را با کمی روغن تفت میدهیم تا کمی طلایی شود،سپس گوشت را اضافه کرده به همراه کمی نمک و فلفل و آویشن و سیر رنده شده کمی تفت میدهیم و مقدار کمی آب ریخته تا پخته شود.

مرحله پنجم

نان را از داخل فر درآورده سس کچاپ را روی سطح نان پخش میکنیم کمی پنیر پیتزا ریخته و مواد گوشتی که آماده کردیم رو کامل روش پخش میکنیم.

مرحله ششم

فلفل دلمه نگینی و قارچ ورقه شده را میریزم و سطح پیتزا رو با پنیر پیتزا بطور یکنواخت میپوشانیم.سپس ذرت شیرین و زیتون حلقه شده را روی پنیر پیتزا ریخته و داخل فر به مدت ۲۰ دقیقه قرار میدهیم.

 

نکات:

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *