طرز تهیه پیتزا سوسیس و قارچ خانگی در مایکروفر

پیتزا سوسیس و قارچ

پیتزا سوسیس و قارچ در مایکروفر یکی از روش های پخت پیتزا می باشد. شاید خیلی ها فقط از مایکروفر یا سولاردم برای گرم کردن نان یا غذا های خود استفاده می کنند ولی باید بدانید شما می توانید با مایکروفر ها انواع کیک ها و نان ها و حتی خورش ها را نیز بپزید. مایکروفر ها و سولاردم ها داری فن هستند و تمام حرارت و گرما را به طور یکنواخت پخش می کنند، به همین خاطر پیتزا شما اصلا خشک نمی شود و یا یک طرف آن پخته و طرف دیگر خام باقی نمی ماند. شما برای تهیه پیتزا در مایکروفر می توانید از پودر آماده خمیر پیتزا تردک استفاده کنید. در تهیه این پیتزا از سوسیس و قارچ استفاده شده که شما می توانید از انواع مواد دلخواه استفاده کنید و این روش پخت را با کمک مایکروفر امتحان کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه پیتزا سوسیس و قارچ خانگی در مایکروفر به همراه نکات تنظیم درجه

مرحله اول

پودر آماده خمیر پیتزا تردک رو با آب و روغن مخلوط کرده و ورز میدهیم به صورتی که خمیر اصلا به دست نچسبد (اگر چسبناک شد کمی آرد سفید اضافه کرده و ورز میدهیم) میگذاریم ۱ ساعت در جای گرم استراحت کند.

مرحله دوم

سوسیس را حلقه ای خرد کنید و برش بزنید و داخل تابه با کمی روغن سرخ کنید. قارچ ها را نیز شسته و اسلایس کنید و داخل همان تابه با حرارت بالا تفت دهید تا آب آن کشیده شود. فلفل دلمه را خلالی یا مکعبی خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم

مایکروفر همانند فر باید از قبل گرم شود. برای اینکار دکمه preheat را فشار داده و دمای ۱۶۵ درجه را انتخاب کنید و استارت را بزنید تا مایکروفر گرم شود. در سولاردم الجی دکمه کانوکشن را زده دمای ۱۶۵ را انتخاب کنید و استارت بزنید تا مایکروفر گرم شود. پس از گرم شدن دستگاه ۳ بوق می زند یعنی مایکروفر یا سولاردم به دمای مورد نظر رسیده است.

مرحله چهارم

خمیر را در ظرف مورد نظر خود پهن کنید و روی آن را با قلمو از مخلوط سس کچاب و خردل بزنید. سپس کمی پنیر پیتزا ریخته و بقیه مواد پیتزا را روی خمیر قرار دهید سپس آن را با پنیر پیتزا خوب کاور کنید.

مرحله پنجم

سه پایه کوتاه را در مایکروفر قرار دهید و دکمه کانوکشن را انتخاب کنید. پیتزا را روی سینی قرار دهید و دمای ۱۶۰ درجه را انتخاب کنید. سپس زمان مورد نظر که با توجه به وزن پیتزا حدودی می باشد ۲۵ دقیقه وارد کنید و بعد اینتر را زده و دکمه استارت را در نهایت بزنید تا پخت شروع شود. در سولاردم هم همین مراحل را تکرار کنید ولی اگر دکمه ff3 را داشتید گزینه پخت پیتزا به صورت اتوماتیک است آن را زده و وزن تقریبی را بزنید و استارت را فشار دهید. در انتهای پخت برای برشته شدن روی پیتزا از دکمه گریل ۱ استفاده کنید و برای ۲ دقیقه روی سه پایه بلند قرار دهید تا روی پیتزا طلایی شود. بعد از پخت پیتزا را از قالب خارج کنید و همراه با سس میل نمایید. نوش جان

 

نکات:

  • خمیر پیتزا خود را می‌توانید با پودر آماده خمیر پیتزا و یا پودر آماده خمیر پیتزا طعم دار تردک آماده کنید.
  • زمان گفته شده برای پخت پیتزا با توجه به مقدار ضخامت خمیر پهن شده در قالب ممکن است کمی بیشتر یا کمتر باشد.
  • در حالت کانوکشن می توانید از قالب های فلزی استفاده کنید.
  • می توانید در سولاردم از دکمه کامبی نیز استفاده کنید بدین صورت که کامبی ۴ را انتخاب کنید اینتر را بزنید و دمای ۱۷۰ اینتر و قدرت را ۳۶۰ انتخاب کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *