طرز تهیه پفک خانگی با سیب زمینی و نشاسته ذرت

پفک خانگی

پفک خانگی یکی از خوشمزه ترین تنقلاتی است که سن و سال ندارد برای همه آدم های دنیا پفک محبوب است و برای دورهمی و تولدها اولین گزینه می باشد. اما چقد خوب است ما پفک را در خانه تهیه کنیم تا برای کودکان و اعضای خانواده ضرری نداشته باشد. اما خالق پفک شخصی به نام موری یوهایی است که به همراه همسر خود در سال ۱۹۵۰ اولین کارخانه تولید پفک نمکی را افتتاح کردند و جزء افراد بسیار ثروتمند در دنیا شدند و سرانجام در سن ۹۰ سالگی درگذشت. اما این پفک را می توانید با انواع سس ها یا کنار دورچین غذاها استفاده کنید و از مواد سالمی مثل سیب زمینی تهیه می شود. شما می توانید این پفک را به صورت حلقه ای یا مانند پفک نمکی به صورت دراز تهیه کنید و داخل روغن سرخ کنید. اگر در خانه فرزند دارید حتما این پفک خانگی را برای آنها تهیه کنید و مشاهده می کنید که به شدت به پفک خانگی علاقمند شده و کم کم می تواند برای آنها جایگزین پفک های حاضری شود. برای درست کردن این غذا ما از آرد نشاسته ذرت تردک استفاده میکنیم.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه کتلت ذرت و گشنیز و پنیر

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و بگذارید آبپز شوند سپس پوستش را جدا کرده و رنده ریز بزنید و کمی با دست ورز دهید تا حالت خمیری پیدا کند (برای اینکه سیب زمینی ها چسبنده نشوند صبر کنید تا سیب زمینی بعد از پوست کندن از حرارت بیفتند و خنک شوند سپس رنده بزنید).

مرحله دوم

به سیب زمینی های رنده شده نشاسته ذرت تردک را به همراه تمام ادویه ها و نمک اضافه کنید و روغن را نیز اضافه کنید و خوب ورز بدهید تا مانند خمیر شود. سپس یک نایلون برداشته و کمی روی آن را چرب کنید و خمیر را روی آن قرار دهید.

مرحله سوم

روی خمیر یک نایلون دیگر گذاشته و با وردنه خمیر را به قطر ۴ میلی باز کنید و با کاتر گرد قالب بزنید و یا می توانید به صورت عمودی برش بزنید، اگر قالب گرد نداشتید می توانید از ته لیوان استفاده کنید و برای تو خالی کردن وسط آن از ماسوره استفاده کنید.

مرحله چهارم

داخل یک شیرجوش روغن ریخته تا داغ شود سپس پفک ها را داخل روغن انداخته و سرخ کنید تا طلایی شود و پف کند سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود سپس داخل دیس گذاشته و به همراه سس کچاب سرو کنید. نوش جان

 

چند نکته

  • وقتی پفک ها را داخل روغن انداختید یکی را انداخته کمی صبر کنید تا پف کند سپس دیگری را بیندازید وگرنه بهم می چسبند و خمیر می شوند.
  • می توانید مواد را داخل قیف ریخته و بدون ماسوره بزنید و مانند بامیه قیچی کنید.
  • به دلخواه می توانید در مواد پنیر پیتزا بریزید.
  • می توانید از مواد برداشته و در دست گرد کنید سپس سرخ کنید.
5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *