طرز تهیه میگو نارگیلی سوخاری

میگو نارگیلی سوخاری لایه بیرونیش برشته و داخل آن آبدار است. این میگوی برشته خوشمزه همراه با یک سس ساده که تنها از دو ماده تشکیل شده، طعم میگوی نارگیلی را دلپذیرتر می‌کند.

میگو یک غذای دریایی خوشمزه و البته بسیار پرکاربرد است از قلیه میگو گرفته تا میگو پلو و انواع میگو‌های سوخاری با طعم‌های مختلف، حتی می‌توان میگو را خرد کرد و با آن انواع کتلت یا کوکو را درست کرد. پیتزای میگو هم عالی است. اما میگوی نارگیلی یکی از آن دستورالعم‌های دوست داشتنی و خوشمزه‌ای ست که حتی کسانی را هم که میگو دوست ندارند، اما عاشق نارگیل هستند، راضی خواهد کرد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه میگو نارگیلی سوخاری

مرحله اول

میگو را با آب سرد شسته و با حوله کاغذی خشک کنید. ۳ تا کاسه با عمق کم را آماده کنید. در اولی ۱/۴ پیمانه آرد، ۱/۲ قاشق چایخوری پودر سیر و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک بریزید بهم بزنید. در کاسه دوم، ۲ عدد تخم مرغ را ریخته، با چنگال بهم بزنید. در کاسه سوم، ۱/۲ پیمانه نارگیل درشت رنده شده و ۱/۲ پیمانه آرد خرده نان بریزید.

مرحله دوم

میگو را در آرد بزنید، سپس در تخم مرغ زده شده غوطه ور کنید و نهایتا در ترکیب خرده نان و نارگیل رنده شده بزنید. سپس آن را توی یک بشقاب پهن بگذارید. این کار را با سایر میگو‌ها انجام دهید. وقتی همه میگو‌ها مواد زده شدند، آن‌ها را در یخچال بگذارید تا بعدا آن‌ها را درست کنید.

مرحله سوم

برای سرخ کردن میگوها، یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت متوسط گاز بگذارید و روغن کافی در آن بریزید تا کف آن را به طور کامل بپوشاند (حدود ۱/۴ اینچ ارتفاع داشته باشد). وقتی که روغن داغ شد، میگو را در روغن بگذارید و حدود ۲ دقیقه هر طرف میگو را سرخ کنید تا موقعی که طلایی قهوه‌ای شود و کل میگو پخته و داخل آن صورتی شود. موقع سرخ کردن بین آن‌ها فاصله بگذارید و در این مدت درب ماهیتابه را نگذارید.

مرحله چهارم

۱/۴ پیمانه سس چیلی شیرین را با ۱/۴ زردآلوی پخته یا مربای زردآلو با هم ترکیب کنید. موقع سرو کردن میگو را داخل دیپ (سس) بزنید و در صورت دلخواه موقع خوردن مقداری آب لیموی تازه روی آن بریزید.

 

چند نکته

  • برای درست کردن این غذا شما باید پوست میگو را بکنید، اما دم آن را نگه دارید، چون برای سرخ کردن آن و داشتن یک دسته موقع برداشتن و بلند کردن میگو برای خوردن لازم است.
  • در صورت دلخواه مقداری شکر به نارگیل رنده شده اضافه کنید.
  • از نارگیل خشک آماده استفاده نکنید، چون اصلا مناسب نیست.
  • میگوی نارگیلی سوخاری را می‌توان به عنوان پیش غذا یا به عنوان یک فینگرفود استفاده کرد.
  • میگوی نارگیلی سوخاری را می‌توانید به همراه سیب زمینی سرخ شده ، سس تارتار و سالاد کلم میل کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *