طرز تهیه ماهی قزل آلا کبابی

ماهی قزل آلا کبابی

ماهی قزل آلا کبابی در ماهیتابه یکی از ماهی بسیار خوشمزه و خوش خوراک می باشد که در بین ما ایرانی ها بسیار محبوب است و با روش های مختلفی تهیه می شود ولی ما امروز قرار است یکی از فوق العاده ترین روش های مرینت و سرخ کردن ماهی را در منزل به شما یاد دهیم که نیاز به فر و زغال ندارد و به راحتی می توانید ماهی قزل آلا در ماهیتابه را در منزل تهیه کنید و به همراه پلو زعفرانی یا سبزی پلو میل کنید همچنین می توانید این رسپی را برای نوروز و مراسمات مختلف تهیه کنید. ماهی قزل الا از نوع ماهی های سرد آبی است (ماهیان سرد آبی به ماهی گفته می شود که بین دمای ۷ تا ۱۷ درجه زندگی می کنند) و یک ماهی کم تیغ و محبوب به حساب می آید که سرشار از ویتامین های مختلف است و با همه سلیقه ها جور می باشد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 3 نفر

طرز تهیه ماهی قزل آلا کبابی در ماهیتابه

مرحله اول

ابتدا ماهی را پاک کنید و خوب محتویات داخل ماهی را خارج کنید سپس تیغ وسط ماهی را دربیاورید و به اندازه دلخواه دربیاورید و خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید و خوب آن ها را با دستمال خشک کنید.

مرحله دوم

داخل یک کاسه با گنجایش مناسب ماهی ها را بریزید و پیازها را پوست بگیرید و خلالی کنید سپس پیاز ها را خوب با دست فشار دهید تا آب آنها خارج شود سپس سیر را پوست گرفته و پوره کنید و به ماهی اضافه کنید.

مرحله سوم

در ادامه تمام ادویه ها را به همراه کمی روغن زیتون و لیموترش تازه اضافه کنید و هم بزنید دقت کنید نباید ماهی را چنگ بزنید زیرا گوشت نرمی دارد و باعث له شدن و از هم پاشیده شدن آن می شود سپس روی ماهی را بپوشانید و برای ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله چهارم

حالا تکه های ماهی را به سیخ چوبی بزنید و مابین هر تکه فلفل دلمه خرد شده قرار دهید حالا کمی کره و روغن داخل تابه بریزید و ماهی را داخل تابه و ابتدا به سمت پوست قرار دهید تا کم کم سرخ شود داخل یک کاسه کمی کره و زعفران و لیموترش و نمک اضافه کنید و هم بزنید و در حین سرخ شدن روی ماهی بزنید سپس کنار یک کته زعفرانی و یا سبزی پلو میل کنید نوش جان.

 

چند نکته

  • نکته مهم سرخ کردن ماهی این است که ابتدا سمت پوست و بعد گوشت را سرخ کنید.
  • می توانید در فر یا سولاردم نیز ماهی قزل آلا کبابی را قرار دهید.
  • بجای سیر از پوره ی همان خمیر سیر نیز می توانید استفاده کنید.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *