طرز تهیه ماهی تیلاپیا سوخاری

ماهی تیلاپیا سوخاری

ماهی تیلاپیا چربی بالایی داره و مصرف بیش از حد این ماهی اصلا خوب نیست درست مثل گوشت قرمز که نباید هر روز هفته مصرف بشه اما ماهی ارزان و خوشمزه ای هست و اگه درست مزه دار بشه خیلی لذیذ میشه و بد نیست توی ماه چندباری این ماهی را درست کنیم و اگه کم مصرف بشه مضر نیست. در این روش آموزش مزه دار کردن ماهی تیلاپیا ما فقط از پودر ماهی سوخاری تردک و ترکیب چند ادویه خشک استفاده کردیم که با ترکیب اونها یک طعم فوق العاده درست میشه که باهاش میشه هر نوع فیله ماهی را مزه دار کرد. می تونید این ادویه را درست کنید و آماده داشته باشید تا هر وقت نیاز بود سریع ازش استفاده کنید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه ماهی تیلاپیا سوخاری مزه دار شده

مرحله اول

درون یک کاسه 5 قاشق پودر ماهی سوخاری تردک،  1.5 قاشق چایخوری پودر پاپریکا ، 1.5 قاشق چایخوری شکر قهوه ای روشن ، 1 قاشق چایخوری آویشن کوهی ، 3/4 قاشق چایخوری پودر سیر ، 1/2 قاشق چایخوری زیره ، 1/4 قاشق چایخوری فلفل قرمز و1 قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

فیله های ماهی تیلاپیا را با دستمال حوله ای کاملا خشک کنید و در دو طرف فیله از مخلوط ادویه بریزید و کمی روی فیله ادویه را فشار بدین تا به فیله بچسبه.

مرحله سوم

درون یک تابه 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یا کره بریزید ، صبر کنید تا کاملا داغ بشه سپس فیله های ماهی طعم دار شده را درون روغن بگذارید برای چند دقیقه هر طرف ماهی را سرخ کنید تا کاملا برشته و قهوه ای بشه. ماهی شما آماده شده با این ادویه می تونید هر نوع ماهی دیگه ای که دوست دارید را مزه دار کنید و ماهی را همراه سبزی پلو یا برنج ساده سرو کنید و لذت ببرید.

مرحله چهارم

برای پخت شنیسل هم می توانید از فر و هم سرخ کردن استفاده کنید. برای سرخ کردن داخل ظرف مناسب روغن ریخته و بگذارید تا داغ شود سپس ماهی سوخاری را داخل آن بگذارد و اجازه دهید با حرارت ملایم خوب سوخاری شود سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و سرو کنید.

به روش فر: ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید سپس شنیسل ماهی را داخل سینی فر قرار دهید و در دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا مغز پخت شود و در انتهای پخت چند دقیقه گریل را روشن کنید به همین راحتی شنیسل ماهی ما حاضر است. نوش جان

 

نکات:

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *