طرز تهیه ساندویچ ماهی ترکی

ساندویچ ماهی ترکی

ساندویچ ماهی ترکی یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و لذیذ و همچنین متفاوت می باشد. ساندویچ ماهی را می توانید برای زمان هایی که از خوردن غذاهای تکراری خسته شده اید و هوس یک ساندویچ متفاوت کرده اید درست کنید. همان طور که می دانید ماهی دارای خواص مفیدی می باشد از جمله سرشار از امگا ۳ می باشد که برای بدن لازم و ضروری است در نتیجه خوردن ماهی در هفته ۱ تا ۲ بار بسیار لازم می باشد. علاوه بر این ماهی دارای اسید های چرب مورد نیاز بدن است و چه خوب که بتوانید آن را دستور پخت های متفاوت تهیه کنید. ساندویچ ماهی ترکیه یکی از معروف ترین نوع ساندویچ ماهی ها می باشد که اگر رفته باشید حتما در خیابان ها دیده اید.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه ساندویچ ماهی ترکی

مرحله اول

ابتدا ماهی را خوب با آب سرد بشورید و اجازه دهید آب اضافه آن کشیده شود. سپس لیمو ترش را بشورید و از وسط نصف کنید. سیر ها را بشورید و پوست بگیرید و آن ها را ریز خرد کنید کنار بگذارید. زست لیمو یا همان پوست سبز رنگ لیمو را با چاقو یا رنده به صورت ریز بتراشید. پیاز را بشورید و پوست بگیرید و حلقه ای برش دهید. سپس داخل پلاستیک زیپدار یا ظرف مناسب ماهی های شسته شده را همراه با نمک زیاد و آب لیموی تازه و فلفل سیاه چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ماهی مزه دار شود. گوجه ها را بشورید و حلقه ای برش دهید. چند برگ از کاهو را بشورید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم

ماهی را از یخچال خارج کنید و روی ماهی را با چاقو روی ماهی برش دهید. داخل کاسه مناسب سیر را به همراه ادویه که شامل سبزیجات معطر و پودر پاپریکا و تخم گشنیز و زست لیمو را مخلوط کنید تا یک خمیر ایجاد شود. سپس با دست خمیر آماده شده را به همه قسمت ماهی آغشته کنید.

مرحله سوم

داخل تابه گریل یا قابلمه مقداری روغن زیتون بریزید و ماهی مزه دار شده را با حرارت ملام روی تابه گریل قرار دهید و درب آن را ببندید بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ماهی را پشت و رو کنید تا همه قسمت آن گریل شود. سپس نان باگت را از وسط با چاقوی تیز برش دهید و خمیر اضافه آن را خارج کنید و لایه اول مقداری کاهو شسته شده را روی نان قرار دهید و بعد گوجه ورقه ای شده و پیاز حلقه ای را قرار دهید و فیله ماهی را به صورت کامل داخل ساندویج قرار دهید و سپس مقداری آب لیمو ترش تازه به همراه سماق به روی ماهی اضافه کنید. ساندویچ ماهی شما آماده است. نوش جان

 

چند نکته

  • ماهی کپور و ماهی قزل آلا می توانید جایگزین ماهی های ترکی باشد.
  • دقت کنید که حتما تیغ و پوست ماهی گرفته شده باشد.
  • می توانید داخل ساندویچ از خیار شور هم استفاده کنید.
  • در هنگام پخت ماهی می توانید پوست ماهی را جدا نکنید تا با روغن خود ماهی پخته شود و بعد از پخته شدن آن را جدا کنید.
  • میتوانید از پودر سوخاری پفکی تمپورا تردک استفاده نمایید.
5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *