طرز تهیه توپک تن ماهی با سیب زمینی

توپک تن ماهی

توپک تن ماهی یا تونا بالز (tuna balls) یکی از خوشمزه ترین فست فود و فینگر فودهایی می باشد که با تن ماهی تهیه می شود. امروزه توپک ها برای مهمانی بسیار مناسب هستند و با طعم و مواد مختلفی تهیه می شوند این نوع توپک برای افرادی که تن ماهی و ماهی را دوست دارند نیز بسیار مناسب است. توپک تن ماهی از اون دسته غذاهاست که هم خوشمزه می باشد و هم خواص غذایی دریایی را دارد و هم بسیار لذیذ است. با تهیه این توپک ها می توانید بچه ها را به خوردن ماهی تشویق کنید شما می توانید این توپک های خوشمزه را برای مهمانی و تولدها به همراه دورچین های مختلف تهیه کنید. در این دستور آشپزی ما از پودر ماهی سوخاری تردک استفاده کردیم که یک طعم فوق العاده درست میشه که باهاش میشه هر نوع فیله ماهی را مزه دار کرد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه توپک تن ماهی خوشمزه و آسان با سیب زمینی و سبزی

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی ها را بشورید و با مقداری آب بگذارید تا آبپز شود. تن ماهی را نیز داخل آب ریخته و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد سپس از آب جوش خارج و بعد از سرد شدن در آن را باز کنید. سیب زمینی ها را بعد از پخت پوست بگیرید و رنده ریز پوره کنید.

مرحله دوم

روغن تن ماهی را کاملا بگیرید و تن ماهی را داخل کاسه بریزید و سیب زمینی پوره شده را به همراه سیر پوره شده و سبزی معطر و ادویه ها و کمی نمک اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم

از مواد بالا به اندازه یک گردو بردارید و در درست گرد کنید. تخم مرغ را داخل کاسه ریخته و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود و پودر ماهی سوخاری را نیز داخل کاسه ای دیگر بریزید در ادامه توپک های بدست آمده را ابتدا در تخم مرغ سپس در پودر ماهی سوخاری بزنید و این کار را مجدد تکرار کنید تا لایه ضخیم شود سپس برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا مسنجم شود.

مرحله چهارم

داخل یک تابه گود مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس توپک ها را دانه دانه داخل روغن داغ انداخته و خوب سرخ و طلایی کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود سپس به همراه سس دلخواه و دورچین مناسب سرو کنید. نوش جان

 

نکات:

  • سبزی معطر را می توانید هم خشک هم تازه استفاده کنید.
  • می توانید به دلخواه کمی پیازچه نیز به مواد توپک اضافه کنید.
  • صبر کنید تا سیب زمینی ها کاملا خنک شوند سپس رنده کنید.
  • اگر فرصت کافی برای استراحت مواد ندارید می توانید به مدت ۳۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.
  • برای خوش رنگ شدن توپک ها می توانید کمی پودر پفک نیز به مواد پودر سوخاری اضافه کنید.
  • در ریختن نمک دقت کنید تا شور نشود.
  • به دلخواه کمی آبلیموترش نیز به مواد اضافه کنید.
  • می‌توانید به جای پودر ماهی سوخاری از گرانول سوخاری پولکی طلایی تردک استفاده کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *