طرز تهیه تخم مرغ سوخاری

تا به حال در مورد سوخاری کردن مرغ و ماهی مطالب زیادی خوانده و شنیده‌اید اما آیا درباره سوخاری کردن تخم‌مرغ هم چیزی می‌دانید؟ تخم مرغ سوخاری غذایی با پروتئین و ویتامین D فراوان که با آرد سوخاری تردک، سرشار از مواد مغذی است و می‌تواند شام کاملی برای ورزشکاران باشد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 2 نفر

طرز تهیه تخم مرغ سوخاری

مرحله اول

تخم مرغ‌ها را برای پانزده دقیقه بجوشانید تا کاملا آبپز شوند. پس از خنک شدن تخم‌مرغ‌ها، پوست آنها را بکنید اما مراقب باشید که خود تخم مرغ تکه نشود.

در یک ظرف نمک، فلفل سیاه و آرد سوخاری و آرد را مخلوط کنید و در ظرف دیگر تخم‌مرغ خام را بریزید و خوب هم بزنید.

هر تخم مرغ آب‌پز شده را ابتدا در تخم‌مرغ خام بزنید، سپس در مخلوط آرد بغلطانید. این کار را حدود سه بار تکرار کنید تا لایه نسبتا ضخیمی از آرد دور تخم مرغ را بگیرد.

مرحله دوم

برای تهیه تخم مرغ سوخاری در یک قابلمه متوسط تا نیمه روغن بریزید و روی اجاق بگذارید تا داغ شود. هر یک از تخم مرغ‌هایی که در آرد سوخاری تردک غلطانده‌اید را در روغن داغ بیندازید.

فراموش نکنید که میزان روغن باید به اندازه‌ای باشد که لااقل سه چهارم سطح تخم مرغ را بپوشاند و در زمان انداختن تخم‌مرغ در روغن، حرارت اجاق باید کمی بیشتر از متوسط باشد.

مرحله سوم

بعد از طلایی شدن یک طرف تخم‌مرغ، به آرامی آن را به جهت دیگر بغلطانید و پس از سوخاری شدن هر دو طرف، آن را از روغن خارج کنید.

می‌توانید پس از تمام شدن زمان پخت، برای رنگارنگ‌تر شدن سفره‌تان، تخم‌مرغ‌ها را از وسط نصف کنید تا میانه سفید و زرد آنها هم دیده شود.

نکات:

  • می توانید در انتها آنها را همراه با پوره سیب‌زمینی یا سیب‌زمینی تنوری سرو کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *