طرز تهیه ایچلی کوفته ترکیه ای

اگه از غذاهای تکراری خسته شدید ،پیشنهاد می کنم حتما ایچلی کوفته ترکی رو امتحان کنید. ایچلی کوفته یکی دیگر از غذاهای خاورمیانه‌ای‌ است، که شکل ظاهری آن شما را به یاد کبه‌های خوش‌طعم عربی می‌اندازد. این کوفته یکی از محبوب‌ترین فینگرفودهای ترکی ا‌ست و شما آن را به‌راحتی درسفرهایتان به ترکیه و آذربایجان می‌توانید در هر رستورانی سفارش بدهید.

ما در ادامه این مطلب، یکی از دستور پخت‌های این کوفته خوشمزه‌ را به شما آموزش می‌دهیم، فراموش نکنید که خلاقیت و کمی دست‌بردن در مواد اولیه غذا هیچ اشکالی ندارد.

تکمیلی 

  • زمان تهیه : 30 تا 60 دقیقه
  • مناسب برای 4 نفر

طرز تهیه ایچلی کوفته ترکیه ای

مرحله اول

در یک تابه کوچک، 115 گرم گوشت چرخ‌کرده را تفت دهید تا کاملا بپزد، سپس پیاز خرد شده را به گوشت اضافه کرده و با یکدیگر سرخ کنید.

مرحله دوم

گردو، پودر فلفل سیاه، نمک و تکه‌‌های فلفل خشک را به گوشت و پیاز اضافه کرده و با یکدیگر تفت دهید. وقتی مواد کاملا به‌خورد یکدیگر رفته، آن را از روی شعله برداشته تا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله به سراغ آماده‌سازی مواد داخلی ایچلی کوفته می‌رویم. در یک کاسه بزرگ بلغور، گوشت چرخ‌کرده، فلفل سیاه، نمک، سیب زمینی، تخم مرغ و پیاز را با هم مخلوط کنید. برای چند دقیقه مواد را باهم ورز دهید تا حالتی خمیری به‌خود بگیرند.

مرحله چهارم

از گوشت چرخ‌کرده و موادی که در مرحله اول آماده کرده‌اید، به اندازه یک گردو بردارید و آن را به شکل توپ فوتبال آمریکایی حالت دهید.

مرحله پنجم

حالا از خمیر به‌دست آمده، به اندازه‌ای که بتوانید مواد داخلی را درون آن جا بدهید، بردارید، سپس با فشار انگشت در مرکز آن حفره‌ای ایجاد کرده و مغز کوفته را داخل آن بپیچید. ابتدا و انتهای خمیر را کاملا ببندید تا در هنگام سرخ شدن باز نشود. این‌کار را تا تمام شدن همه مواد ادامه بدهید.

مرحله ششم

دریک تابه عمیق و بزرگ، مقداری روغن داغ کنید و دانه دانه کوفته‌ها را داخل آن سرخ کنید. تا زمانی که کاملا مغز پخت نشده‌اند از روغن خارج نکنید.

پس از آن روی یک حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی خارج شود.

مرحله هفتم

ایچلی کوفته شما آماده است. می‌‌توانید آن را با جعغری تازه و خرد شده نوش جان کنید. دست شما برای انتخاب سس و چاشنی این کوفته باز است.

چند نکته

  • شما می‌توانید در ترکیب مواد داخلی کوفته از رب استفاده کنید.
  • سبزیجات معطر، سیر و ادویه‌های مختلف گزینه‌هایی هستند که می‌توانید به مواد داخلی اضافه کنید.
  • علاوه بر مغز گردو، از بادام یا سایر دانه‌های روغنی می‌توانید استفاده کنید.
  • استفاده از زرشک یا کشمش از دیگر گزینه‌های پیشنهادی و طعم‌دهنده به این غذاست.
  • شما  می‌توانید از بلغور گندم و یا بلغور جو تردک برای کوفته خود کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *